کد خبر: ۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) کشور گفت: برقراری خط اعتباری مشترک بین ایران و ژاپن زمینه تعریف پروژه های مشترک در زمینه آب و فاضلاب را بین دو کشور فراهم کرده است.
حمیدرضا جانباز امروز شنبه در دومین همایش همکاری های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن در محل هتل اسپیناس تهران افزود: ژاپنی ها تاکنون حضور موثری در صنعت آب و فاضلاب ایران نداشته اند و انتظار می رود با تعریف پروژه های مشترک بین دو کشور که توسط بخش خصوصی ایرانی و ژاپنی اجرایی می شود، این حضور پررنگ تر شود.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب ایران به عنوان بخشی از دولت، وظیفه تسهیل در این ارتباطات را برعهده داشته است و بخش خصوصی ایرانی باید بتواند بی واسطه با شرکت های خصوصی ژاپنی ارتباط برقرار کند.
جانباز گفت: ایران به بازارهای هدف ژاپن نزدیک است و دو کشور می توانند تولید و بازار مشترک داشته باشند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تعریف خط اعتباری مشترک بین ایران و ژاپن در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: انتظار می رود سهم مناسبی از این خط اعتباری به پروژه های تعریف شده آب و فاضلاب اختصاص یابد.
جانباز گفت: مراکز مدیریت آب شهری وابسته به تهران و مستقر در تهران، قابلیت بسیاری خوبی برای تعریف فعالیت های مرتبط با این مرکز دارند.
مدیر عامل آبفای کشور تصریح کرد: وزارت نیرو از بخش خصوص ایرانی در تعامل با شرکت های خصوصی ژاپنی حمایت می کند و انتظار می رود شرکتهای ژاپنی هر چه سریعتر در محورهای تعریف شده بین دو کشور حضور یابند.
 در ادامه این همایش، حمیدرضا تشیعی معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: این همایش با هدف ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان ایرانی، بومی سازی تولید محصولات خارجی در کشور، انجام فعالیت های مشترک منطقه ای، سرمایه گذاری در پروژه های پیمانکاری داخلی و انتقال فناوری بویژه در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب، سامانه های آب شیرین کن، مدیریت لجن و غیره برگزار شده است.
وی گفت، تاکنون افزون بر 9 میلیارد و 890 میلیون دلار پروژه مشترک قابل انجام بین شرکت های ایرانی و ژاپنی بررسی شده است.
تشیعی، کیفیت، طول عمر و قابلیت ریسک پایین را از جمله مشخصات کالاها و تجهیزات ژاپنی برشمرد و گفت: ایران علاقه مند به همکاری شرکت های دو کشور در صنعت آب و فاضلاب ایران است.
دومین همایش همکاری های مشترک صنعت آب و فاضلاب ایران و ژاپن صبح امروز با حضور سفیر ژاپن و قائم مقام وزیر نیروی ایران با هدف زمینه سازی برای انتقال فناوری و سرمایه گذاری و تولید مشترک ایران و ژاپن در صنعت آب وفاضلاب کشور آغاز به کار کرد و فردا یکشنبه پایان می یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار