کد خبر: ۳۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
وزیر جهاد کشاورزی در جمع سفرای ایران تشریح کرد:
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تحریم ها دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به آخرین فناوری ها و دستاوردهای بخش کشاورزی را محدود کرده بود،خاطرنشان کرد:پس از برجام محدودیت های دسترسی تولیدکنندگان به فناوری ها و دستاوردهای نوین بخش کشاورزی برداشته شد
گروه اقتصاد کلان-وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تحریم ها دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به آخرین فناوری ها و دستاوردهای بخش کشاورزی را محدود کرده بود،خاطرنشان کرد:پس از برجام محدودیت های دسترسی تولیدکنندگان به فناوری ها و دستاوردهای نوین بخش کشاورزی برداشته شد
وزیر جهاد کشاورزی گفت:محدودیت های دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به فناوری ها و دستاوردهای بخش کشاورزی که در اثر تحریم ها ایجاد شده بود،پس از برجام برطرف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،محمود حجتی امروز در همایش برجام و اقتصاد مقاومتی؛ فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که با حضور سفرا و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در تهران برگزار شد، بخش کشاورزی را اولین بخش متاثر و منتفع از برجام بویژه در تامین مواد غذایی مردم اعلام کرد و افزود: در شرایط تحریم با ارز 1226 تومانی هر کیلو ذرت به قیمت 1250 تومان به تولیدکنندگان تحویل می شد این در حالی است که امروز با ارز 3200 تومانی هر کیلو ذرت حدود 800 تومان به تولیدکنندگان تحویل می شود. وی اضافه کرد: این که این کاهش قیمت در پی فرصت برجام حاصل شده و البته عرضه ذرت به قیمت 1250 تومان نیز بخشی از هزینه های تحریم بوده که به تولیدکنندگان تحمیل شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تحریم ها دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به آخرین فناوری ها و دستاوردهای بخش کشاورزی را محدود کرده بود،خاطرنشان کرد:پس از برجام محدودیت های دسترسی تولیدکنندگان به فناوری ها و دستاوردهای نوین بخش کشاورزی برداشته شد.
حجتی با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های بخش کشاورزی اظهار داشت:امروز در محصولات لبنی،گوشت مرغ و تخم مرغ،ظرفیت های تولید بیش از نیاز کشور وجود دارد و به دنبال بازاریابی و بازاررسانی تولیدات این حوزه ها هستیم.
وی محصولات باغی را از دیگر ظرفیت های بخش کشاورزی عنوان کرد و با بیان این که در میزان تولید و کیفیت محصولات باغی، ایران دارای رتبه های اول دنیاست،خاطرنشان ساخت:در کنار محصولاتی نظیر پسته و زعفران،توسعه صادرات محصولات زرشک،انجیر،عناب،انگور،سیب و کیوی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
وزیر جهاد کشاورزی،گیاهان دارویی را از دیگر فرصت ها و ظرفیت های بخش کشاورزی برشمرد و افزود:با توجه به اقلیم و تنوع این گیاهان در ایران و همچنین مصارف دارویی و غذایی این محصولات،برای سرمایه گذاری مشترک و صادرات گیاهان دارویی آمادگی داریم.
حجتی،توسعه گلخانه ها را با توجه به بهره وری آب و افزایش تولید از دیگر ظرفیت های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت:در توسعه گلخانه ها،آماده سرمایه گذاری مشترک با رویکرد صادرات محور هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی، کشت فراسرزمینی را فرصت و ظرفیت دیگر بخش کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد:با تصمیم دولت توسعه کشت فراسرزمینی با مشارکت فعال بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.حجتی با بیان این که در دولت یازدهم با اقدامات فنی،تلاش کشاورزان و حمایت های دولت،تولید و صادرات محصولات کشاورزی افزایش و واردات کاهش یافته است،اظهار داشت: تراز غذایی کشور از منفی 8 میلیارد دلار در سال 92 به منفی 3.4 میلیارد دلار در سال 94 بهبود یافته و از خروج 4.6 میلیارد دلار ارز کشور جلوگیری شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: