کد خبر: ۳۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیش از یک سوم اقتصاد کشور در بخش صنعت ساختمان رقم می خورد افزود: اگر بخواهیم فعالیت های حوزه املاک و مستغلات را هم به آن اضافه کنیم نیمی از اقتصاد، سرمایه یا نقدینگی کشور در این بخش صرف می شود.
سید مهدی هاشمی سه شنبه شب در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش با بیان اینکه 140 نوع شغل وابسته به صنعت ساختمان است گفت: بسیاری از فعالیت ها نیز مستقیم و غیرمستقیم با این صنعت مرتبط است و باید تلاش کنیم رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد و سرمایه های موجود را به سمت یک کار تولیدی، فزاینده و ارزشی در صنعت ساختمان هدایت کنیم.
هاشمی با اعلام اینکه بیش از 40 درصد انرژی در بخش ساختمان کشور مصرف می شود افزود: این صنعت تاثیرات مهمی بر بخش های مختلف دارد.
رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز برگزار کنندگان چنین نمایشگاه ها و همایش هایی تلاش دارند تا علاوه بر تعامل و اطلاع رسانی در این عرصه به تولید علم، ثروت و جنبش نرم افزاری و بهینه سازی صنعت کمک کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز به میزان ذخایر نفت و گاز در بخش ساختمان و ابنیه ثروت داریم، یکی از شاخص ها و عواملی که سرمایه و دارایی های یک کشور را سنجش می کنند ساختمان های آن است و ما معادل این ذخایر، سرمایه های ساختمانی داریم که بجاست از آن استفاده بهینه کرده و ابتکارات و خلاقیت ها در این نوع نمایشگاه ها مطرح و انتقال داده شود.
هاشمی تصریح کرد: هر چه بتوانیم هزینه ها را در بعد ، زمان اجرا و بهر برداری منطقی تر کنیم می توانیم گامهای بهتری در این عرصه برداریم، چیزی که یکی از نقاط ضعف اصلی ما در این صنعت است.
وی با ابراز تاسف گفت: زمان اجرای ما در بحث ساختمان طولانی و زمان بهره برداری نیز نسبت به استانداردهای بین المللی کوتاه است که این نوع فعالیت ها می تواند در ارتقا، بهینه سازی و کیفی سازی موثر و مفید باشد، یکی از راههای اصلی خروج ما از رکود و ایجاد رونق در کسب و کار توجه به موضوع صنعت ساختمان است.
هاشمی با تاکید بر اینکه به رغم وجود مشکلات و ایرادها ،مسئولان در دوره تحریم خوب عمل کردند افزود : باید از فرصت های پسا تحریم بهتر استفاده کنیم و در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل کارنامه ای را برای ارزیابی ارائه دهیم که مورد قبول ملت و رهبر معظم انقلاب باشد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی و پیش نیاز ما قبل از بحث مالی و بودجه ای که بتوان از سرمایه ها به درستی استفاده کند بحث مدیریت است که در همه دولت ها وجود داشته و دارد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی به درستی مدیریت و برنامه ریزی نمی کند و سرمایه های کشور به درستی استفاده نمی شود.
وی ابراز امیدواری کرد که نتایج این همایش ها و نمایشگاه ها به این موضوع منجر شود تا کسانی که به خواب رفته و یا خود را به خواب زده اند و سرمایه های کشور را نادیده می گیرند به سرمایه های عظیم ساختمان در کشور توجه کنند و نه اینکه آن را رها کرده و چشمشان به بخش کوچکی از فروش نفت باشد، اقتصاد غیر دولتی و در تقدم آن اقتصاد تعاونی می تواند در این بخش پرچمداری کند و این حرکت را پیش ببرد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش سه شنبه شب با حضور رییس فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، دبیر کل اتاق تعاون ایران، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک، رییس سازمان نظام کاردانی،قائم مقام وزیر راه و شهر سازی و جمعی از انبوه سازان و فعالان این عرصه فعالیت چهار روزه خود را آغاز کرد.
پس از افتتاح رسمی مسئولان حاضر در مراسم از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار