کد خبر: ۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:
وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل گفت: با این مصوبه تشکیل یک نهاد لیزینگ قدرتمند برای تامین منابع مالی صنعت حمل و نقل ریلی در کشور ضروری است.
 عباس آخوندی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی کشور گفت: توان مالی شرکت های ایرانی در صنعت حمل و نقل ریلی بسیار محدود است، لذا استفاده از یک نهاد مالی پشتیبان در این صنعت می تواند بسیاری از مشکلات شرکت های ایرانی را در این بخش برطرف کند. 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تامین منابع مالی در صنعت حمل و نقل ریلی بسیار برای ما اهمیت دارد و دولت برای تامین منابع شرکت های داخلی با محدودیت های زیادی مواجه است لذا با استفاده از توانمندی شرکت های خارجی، تامین منابع مالی توسعه ناوگان و سایر سیستم های حمل و نقل ریلی بسیار ضرورت دارد.آخوندی با اشاره به حضور گسترده نام آوران بزرگ صنعت ریل جهان در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی گفت: در مذاکراتی که با این شرکت ها داشتیم آنها برای تامین ناوگان و سایر سیستم های حمل و نقل ریلی روش اجاره و اجاره به شرط تملیک را برای صنعت ریلی کشور پیشنهاد می کنند.همچنین وزیر راه وشهرسازی در شانزدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با دو دستور کار بررسی گزارش وضعیت محدوده‌‌ها و محلات بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان مرکزی و بررسی مصوبات و برنامه‌های پیشنهادی ستاد بازآفرینی شهری کلان‌شهر تهران و کارگروه‌های زیرمجموعه برگزار شد با بیان این‌که استان مرکزی از استان‌های مهم ایران است گفت: این استان در ایران مرکزی با قدمت تاریخی بسیار بسیار زیاد قرار دارد و بخش قابل توجه میراث معنوی ما به این استان تعلق دارد؛ استانی که تفرش، آشتیان، محلات ثلاث، عراق عجم همه در آن واقع شده و دارای میراث ارزشمندی از جمله میراث علمی، تجاری، صنعتی، منابع طبیعی است.وزیر راه و شهرسازی افزود: استان مرکزی از نظر آب، هوا و زمین دارای ثروت‌های زیادی است و یکی از مناطقی محسوب می‌شود که در توسعه ملی ایران همواره نقش مهمی ایفا کرده است. باید به پشتوانه‌های این استان در جهت ملی و منطقه‌ای که از ارزش‌های بالایی برخوردارند توجه کنیم.آخوندی استان مرکزی را استانی با رشد صنعتی شدید دانست و گفت: بخشی از این استان تحت تاثیر رشد سریع تهران قرار گرفته و دچار عدم تعادل‌های جدی شده است؛ البته مدتی است توجه خوبی به این استان شده است ودر حوزه حمل و نقل دو خطه کردن قطار تهران ـ قم ـ اراک در دستور کار قرار گرفته است و در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قطار سریع‌السیر را در مسیر قم ـ اراک ایجاد کنیم ورونق حمل‌ونقل ریلی باعث می‌شود نظمی به رفت‌و آمد شهروندان داده شود و آلودگی هوا نیز تا حد زیادی کنترل شود.وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حمل و نقل ریلی در پیرامون اراک تاکید کرد وافزود: می‌توانیم با توجه به شبکه ریلی موجود در شهر جدید مهاجران نیز ایستگاه‌های جدیدی را به وجود بیاوریم، ضمن این‌که در اطراف اراک نیز امکان راه‌اندازی حمل و نقل حومه‌ای وجود دارد و اگر در شورای استان نیز مطرح شود این کار شدنی است واین امر به اراک و پیرامون آن سامان می‌دهد و گامی موثر در کاهش آلودگی هواست زیرا اراک شهری است که با آلودگی جدی هوا نیز روبروست و بنابراین در استان مرکزی و به ویژه شهر اراک باید ارتباطی بین حمل‌ونقل ریلی و توسعه شهری به وجود بیاوریم وباید بتوانیم در بخش سکونتگاه‌های غیررسمی پیشتاز باشیم و در طرح جامعی که تهیه می‌شود دسترسی ریلی مناسبی را برای ساکنان این مناطق پیش‌بینی کنیم و با این شرایط شاید بتوانیم بر وضع موجود غلبه بیابیم.
منبع:ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: