کد خبر: ۳۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
نوبخت:
جمع بندی فعالیت دولت یازدهم ظرف 8 ماه آینده و به عینیت رسیدن اقدامان برای مردم از جمله موضوعی است که از سوی نوبخت مطرح شد. وی همچنین اعلام کرد دولت تلاش می‌کند نرخ تورم در سال جاری تک رقمی شود.
به گزارش تجارت آنلاین، محمد باقر نوبخت در جلسه شورای اداری مازندران در ساری گفت: شورای اداری فرصتی است تا رویکرد و برنامه‌ها بازگویی و با تقسیم کار و مسئولیت موضوعات استان بررسی و رفع مشکل شود.

وی با بیان اینکه سه سال از عمر دولت یازدهم سپری شده است، افزود: همه افرادی که در دستگاه‌ها و ادارات استان‌های سراسر کشور فعالیت دارند وظیفه دارند در ارتقای جایگاه کشور تلاش کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بستن پای اقتصاد ملی به زنجیرهای تحریم یکی مهمترین مشکلات در رونق اقتصادی بود که می بایست این تحریم به عنوان نخستین امر برداشته می شد، تاکید کرد: همه بر این حقیقت اعتقاد دارند که دولت با همکاری دو قوه دیگر و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری موفق به ایجاد یک تفاهم با دنیا شد.

نوبخت با بیان اینکه حفظ حقوق هسته ای و رفع تحریم یک موفقیت ملی بود، اظهار کرد: بر روی اصول اولیه بین المللی با 6 قدرت جهانی مشکلاتی وجود داشت که اکنون آن کشورها حق ایران را تایید کرده اند.

وی با بیان اینکه میزان تولید و صادرات نفت بعد از برجام دو برابر شد و این اولین نتیجه برجام بود، افزود: تورم نقطه به نقطه فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته کاهش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام اینکه هنر ما ارزانی کالاها و خدمات نیست بلکه کنترل نرخ تورم و کاهش بالا رفتن نرخ تورم است، بیان کرد: در سال جاری نرخ تورم می تواند تک رقمی شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی در سه ماهه پایانی سال 1394 به طور متوسط 2 درصد مثبت بود که 5.5 درصد رشد اقتصادی بخش کشاورزی گزارش شده است، افزود: رشد اقتصادی صنعت از منفی 9 درصد به 6 دهم مثبت و خدمات نیز 8 دهم مثبت در سال جاری گزارش شد.

وی تاکید کرد: برای سال جاری 5 الی 6 درصد رشد اقتصادی پیش بینی شد اما همه مجامع جهانی گزارش دادند ایران در سال 2016 می تواند به رشد بالای 5 درصد دست یابد.

نوبخت با اعلام اینکه برای 7 هزار و 500 واحد تولیدی غیر فعال شناسنامه تهیه شد و اعتبارت کافی در نظر گرفته شده است، گفت: به تفکیک هر استان باید استانداران مشخص کنند که چه میزان برای احیای واحدهای صنعتی در استان ها نیاز است.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات و 800 میلیارد تومان یارانه برای واحدهای تولیدی اختصاص یافت، ادامه داد: در پایان سال موظف به ارائه گزارش به رهبری هستیم از این رو باید میزان ایجاد اشتغال در کشور به صورت جز به جز به محضر ایشان ارائه شود.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت در راستای اقتصاد ملی این است که واحدهای صنعتی نیمه فعال در استان که قرار است احیا شود تا پایان امسال برای تعیین بودجه مورد نیاز شناسایی شوند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار طرح عمرانی در کشور ناتمام است که برای به اتمام رساندن آنها 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، بیان کرد: این طرح ها برای به ثمر رسیدن باید از طریق مشارکت و یا واگذاری در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار