کد خبر: ۳۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
مدیر عامل بورس انرژی از راه‌اندازی شعبه جدید ایستگاه معاملاتی بورس انرژی در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم، امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه 95 شعبه جدید کارگزاری در این منطقه افتتاح شد.

 سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی گفت: پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، امروز چهارشنبه پنجم خرداد ماه 95 شعبه جدید شرکت کارگزاری در منطقه آزاد اروند با بهره‌گیری از ایستگاه معاملاتی بورس انرژی ایران افتتاح شد.
 به گفته وی امروز از میان عرضه‌های بازار فیزیکی، کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار عرضه‌کننده هگزان پالایش نفت کرمانشاه از ایستگاه معاملاتی خود واقع در منطقه آزاد اروند اقدام به ثبت عرضه کرده و دسترسی خود را به تمامی سامانه‌های معاملاتی بورس انرژی ایران اعم از سامانه معاملاتی بازار مشتقه و حراج حضوری به نمایش گذاشت.
 حسینی، افتتاح شعبه جدید بورس انرژی این کارگزاری به عنوان اولین شعبه خارج از شهر تهران را آغازی در راستای توسعه فعالیت‌های 52 کارگزاری عضو این بورس اعلام کرد و افزود: بر این اساس آمار، مجوزهای ایستگاه معاملاتی اعطا شده از سوی بورس ارنژی از 62 کارگزاری عبور خواهد کرد.
 مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به ارزش 52 هزار میلیارد ریالی معاملات بورس انرژی ایران افزود: از این میزان، سهم بازار فیزیکی 64 درصد و بازار مشتقه 36 درصد بوده است.
 به باور وی، افزایش فعالیت کارگزاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بخش چشم‌گیری از تجارت حامل‌های انرژی در آنها صورت می‌گیرد، می‌تواند موجب توسعه هر چه بیشتر بورس انرژی ایران شود.
 
مدیر عامل بورس انرژی در پایان گفت: موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد اروند که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است، هم‌جواری آن با کشورهای عراق و کویت، ظرفیت آن در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی، وجود پالایشگاه‌های نفت، واحدهای پتروشیمی و صنایع فولادی موجب شده این منطقه از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: