کد خبر: ۳۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
رئیس سازمان امور اراضی کشور در قزوین خبر داد
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: بنابر تایید رئیس قوه قضاییه تخلفات مربوط به حوزه زمین در دو سال اخیر ۸۰ درصد کاهش یافته است.
قباد افشار اظهار داشت: در راستای هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط با حوزه زمین اقدامات مطلوبی انجام شده است تا زمینه سودجویی در این حوزه وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: در اختیار بودن سامانه 131 برای همه دستگاه‌ها حفاظت و حراست از زمین از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش هماهنگی بین‌ دستگاهی انجام شده و بدین‌ وسیله گزارشات و مسائل مطرح شده بین دستگاه‌های تبادل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش چشمگیر تخلفات حوزه زمین تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته تخلفات حوزه زمین 80 درصد کاهش یافته این موضوع بنا بر تایید قوه قضاییه و ریاست این قوه بوده که نشان‌دهنده اثرگذاری اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: کاهش تخلفات حوزه زمین در حالی است که شاهد افزایش ضریب حفاظتی نیز هستیم.

افشار با بیان اهمیت حفاظت از اراضی و باغات کشاورزی ادامه داد: برای نخستین بار یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور راه‌اندازی شد که تاکنون 300 منطقه و شهر مهم کشور تحت پوشش این یگان حفاظتی قرار گرفته‌اند امیدواریم تا پایان سال مناطق تحت پوشش این یگان به 400 منطقه افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: در دو سال اخیر دولت توانسته نیروهای حوزه زمین اعم از نیروهای حقوقی و فنی در زمینه حفاظت از اراضی را دو برابر کند به طوری که در گذشته 2 هزار نیرو و طی دو سال گذشته حدود 4 هزار نیرو مشغول حفاظت از اراضی و بررسی مسائل مختلف در حوزه زمین هستند.

برچسب ها: تخلفات ، زمین ، قضایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار