کد خبر: ۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
سیتی‌گروپ اعلام کرد: خصوصی‌سازی برنامه‌ریزی شده عربستان سعودی، شامل فروش سهام بزرگترین شرکت نفت دنیا، نشان‌دهنده بزرگترین فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهای نوظهور خواهد بود.
به گزارش بلومبرگ، عمر اقتدار، رئیس بخش سرمایه‌گذاری در خاورمیانه بانک سیتی اعلام کرد، اجرایی شدن برنامه عربستان سعودی برای بازسازی اقتصاد که به نام ویژن 2030 شناخته می‌شود خواهد توانست این کشور را به عنوان یک کیف پول فوق‌العاده برای بانک‌های سرمایه‌گذاری تبدیل کند.

بانک‌‌های سرمایه‌گذاری جهانی نظیر جی‌پی‌مورگان و مایکل کلین، رئیس سابق سیتی‌گروپ به منظور مشاوره برای عرضه اولیه عمومی سهام شرکت آرامکو انتخاب شده‌اند. همچنین بورس سهام عربستان سعودی که بزرگترین بورس در خاورمیانه و آفریقا به شمار می‌آید، بانک HSBC را به عنوان مشاور مالی خود برای عرضه اولیه عمومی برنامه‌ریزی شده برای سال 2018 به کار گرفته است. پس از بازگشایی بورس به روی سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از ژوئن ماه گذشته، سیتی‌گروپ به طور مستقیم در شرکت‌های موجود در بورس سهام عربستان سعودی سرمایه‌گذاری می‌کند.این بانک نیویورکی در سال 2004 نزدیک به 20 درصد از سهام خود را در گروه مالی سامبا  با ارزش 760 میلیون دلار در سال در بانک آمریکایی سعودی به صندوق سرمایه عمومی  فروخته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار