کد خبر: ۳۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
روسیه و چین برای رساندن ارزش روابط اقتصادی دو کشور از 68 میلیار دلار در سال 2015 به 200 میلیارد دلار تا سال 2020 برنامه ریزی کرده اند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه  با اعلام این خبر، افزود: پکن شریک راهبردی اقتصادی مسکو بشمار می رود و همکاری های روسیه و چین نمونه ای از روابط عالی دو کشور در قرن بیست و یکم است.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وی در نشست «روسیه و چین: روابط دوجانیه با کیفیت جدید» در مسکو اظهار کرد: رسیدن ارزش روابط اقتصادی چین و روسیه به 200 میلیار دلار در سال قابل دسترسی می باشد و در این باره نیز برنامه ریزی شده است.
لاوروف ادامه داد: برای توسعه روابط پکن و مسکو موضوع ها نادیده گرفته نمی شود بلکه طرفین با توافق و مذاکره دوستانه همراه رایزنی مسائل را حل می کنند.
لاوروف در پایان گفت: سفر رییس جمهوری روسیه به چین در ماه ژوئن به روابط دو کشور تحرک تازه ای می بخشد.
مسکو از سال 2014 پس از روبرو شدن با موج اقدام های اقتصادی و نظامی ضد روسی آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو بر سر پرونده اکراین، گرایش بیشتر به شرق بویژه چین را در دستور کار قرار داد و افزون بر همکاری های اقتصادی، همگرایی های نظامی را در دستور کار قرار داد و در این زمینه می توان به قرارداد تحویل سامانه های دفاع موشکی اس 400 به پکن اشاره کرد که تنها فروش خارجی آن تاکنون بشمار می رود.
برگزاری رزمایش ستادی دفاع ضد موشکی و همچنین همکاری در بخش های دیگر دفاعی نیز از دیگر بخش های روابط روسیه و چین به شمار می رود.
برچسب ها: تجارت آنلاین ، چین ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار