کد خبر: ۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
موافقتنامه 25 ماده‌ای حمل و نقل هوایی ایران و پرتغال به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، به امضای موقت دو طرف رسید.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری؛علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی، در این‌باره اظهار داشت: در سفر هیات ایرانی به لیسبون پایتخت کشور پرتغال، گسترش روابط هواپیمایی و امضای موقت موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طی مذاکرات فشرده‌ای که طی روزهای چهاردهم و پانزدهم آبان‌ماه سال جاری صورت گرفت موافقتنامه 25 ماده ای حمل و نقل هوایی بین ایران و پرتغال به امضای موقت روسای هواپیمایی کشوری طرفین رسید.
 
وی اضافه کرد: ‌تفاهمنامه هوایی بین دو کشور که حاوی جزئیات اجرایی کردن پروازها است به امضای دو طرف رسید.
 
جهانگیریان بیان کرد: با توجه به اینکه اتحادیه اروپا پروتکل ویژه‌ای را به منظور امضای موافقتنامه اعضای آن با سایر کشورها تدوین کرده، مذاکرات در این زمینه بین سایر کشورها با کشورهای عضو اتحادیه اروپا از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و دارای مؤلفه‌های خاص خود است.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: مذاکره در خصوص موافقتنامه هوایی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و پرتغال که برای اولین بار با یکی از 28 کشور عضو حاضر اتحادیه اروپا طی 35 سال اخیر به امضای موقت رسیده براساس پروتکل جدید و طی مذاکرات مبسوط انجام شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: براساس تفاهم های به عمل آمده شرکت‌های هواپیمایی طرفین مجازند تا سقف 7 پرواز برنامه‌ای هفتگی و به تعداد نامحدود پروازهای غیربرنامه‌ای با موافقت سازمان‌های هواپیمایی کشوری دو طرف به انجام برسانند.
 
وی اضافه کرد: از سوی ایران شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و از سوی پرتغال شرکت هواپیمایی یورو آتلانتیک به عنوان شرکت‌های معینه، معرفی شدند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، پرتغال ، حمل و نقل
نام:
ایمیل:
* نظر: