کد خبر: ۳۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برای توسعه صادرات غیرنفتی باید اصلاحات ارزی به سرعت انجام شود گفت: برای تحقق این امر زیرساخت‌های مورد نظر فراهم شده است اما نیازمند اصلاحات ارزی و اعتبارات لازم برای دادن تسهیلات به صادرکنندگان هستیم.
ولی‌الله افخمی‌راد اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت برای افزایش صادرات غیرنفتی برنامه‌های متفاوتی در دستور کار دارد اما تحقق این اقدامات مرتبط با تسهیلاتی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بانک مرکزی در اختیار ما قرار می‌دهد تا ما نیز آن را  به صورت تسهیلات برای تامین مالی صادرکنندگان در اختیار آنها قرار دهیم.
وی افزود: برقراری تجارت ترجیحی با دیگر کشورها بخصوص تجارتهای ترجیحی چند جانبه از جمله دیگر اقداماتی است که توسط سازمان توسعه تجارت برای افزایش صادرات غیرنفتی انجام شده و در این زمینه موفقیت‌های خوبی را نیز به دست آورده‌ایم.
معاون وزیر صنعت تصریح کرد: واحدهای صنعتی براساس مزیت‌های صادراتی که دارند به ریز مشخص شده‌اند و از آنها خواسته‌ایم که برای عملیاتی شدن برنامه‌های صادرات غیرنفتی اقدام کنند. 
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: برای توسعه صادرات غیرنفتی باید اصلاحات ارزی در اقتصاد کشور صورت گیرد و این اقدامات باید هر چه زودتر انجام شود تا بتوانیم حجم صادرات را در بخش کالاهای غیرنفتی افزایش دهیم. 
منبع: تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر: