کد خبر: ۳۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مجید انصاری:
حجت الاسلام مجید انصاری با بیان این که روابط قوای مجریه و مقننه در آغاز دولت یازدهم و مسوولیتم در معاونت امور مجلس ریاست جمهوری مثبت نبود، گفت: با هماهنگی و تلاش این معاونت از 2400 سوال مجلس از وزرا تنها 55 سوال به جلسه علنی آمد.


مراسم معارفه حسینعلی امیری به عنوان معاون جدید امور مجلس رییس جمهوری و تودیع مجید انصاری از این معاونت، با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام مجید انصاری با بیان این که روابط قوای مجریه و مقننه در آغاز دولت یازدهم و مسوولیتم در معاونت امور مجلس ریاست جمهوری مثبت نبود، گفت: با هماهنگی و تلاش این معاونت از 2400 سوال مجلس از وزرا تنها 55 سوال به جلسه علنی آمد. به گزارش ایرنا، وی افزود: از میان 55 سوال نمایندگان از وزیران دولت یازدهم 50 درصد پاسخ ها قانع کننده بود. معاون پیشین امور مجلس رییس جمهوری یادآور شد: مواردی که منجر به اخذ کارت زرد وزیران شد به دلیل اجرا نشدن قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بود. در این مدت نیز استیضاح سه وزیر در مجلس مطرح شد که یک استیضاح رای آورد.انصاری به تعاملات نه چندان خوب و سالم میان دولت گذشته و مجلس اشاره کرد و افزود:در سال های آخر دولت دهم شاهد درگیری میان قوای مجریه و مقننه بودیم که این مسئله حتی به تریبون مجلس نیز کشیده شد که هیچگاه از حافظه مردم پاک نخواهد شد.

وقت دولت صرف مشاجرات نشود

در ادامه حسینعلی امیری، ایجاد سازمان پارلمانی دستگاه ها را از برنامه های دوره جدید این معاونت دانست و گفت: باید صدای واحدی شنیده شده و تلاش کنیم وقت دولت، صرف مشاجرات نشود. معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: این معاونت باید شرایط آرامی را مهیا کند تا کار سنگین اجرا از سوی دولت به نتیجه برسد و رئیس جمهوری و وزرا در فضایی آرام به امور کشور برسند.وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا دغدغه ای از سوی نمایندگان برای دولت وجود نداشته باشد، ادامه داد: قول می دهم زین پس، شاهد کمترین تفاوت نظر در دولت و مجلس نسبت به طرح ها ولوایح خواهیم بود که به این منظور، در حال تهیه طرحی جامع هستیم و به همکاری دوستان خود در معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم نیازمندیم .معاون امور مجلس رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از عمده دیدگاه های بنده، شناسایی نقاط مشترک و ایجاد ارتباط میان انسان ها است و هیچ گاه جریانات سیاسی در این موضوع، دخالتی نداشته اند چرا که هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح طلب، فرزندان انقلاب حضور دارند و باید بسترهای لازم برای خدمت، برایشان فراهم شود .

مهر تایید مردم بر رویکرد اعتدالی

در ادامه رئیس دفتر رئیس جمهوری، انتخابات مجلس دهم را مهر تاییدی بر رویکرد اعتدالی دولت یازدهم دانست و گفت: وظیفه اصلی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری نیز هم افزایی و تعامل میان دولت و مجلس است. محمد نهاوندیان افزود: انتخابات یک فرصت مغتنمی برای اصلاح روش ها و یک گام به پیش گذاشتن است و اگر این حرکت اثری نداشته باشد، باید در استفاده مطلوب ما از فرصت حضور مردم و دادن پیام آن ها، تردید کنیم. رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: انتخابات اخیر، تاکید مجددی بود بر آنچه که انجام شده و هم تجدید قوا و حرکتی صورت گرفت تا دولت و مسئولان به سرعت خود بیفزایند؛ هرچند در برخی حوزه ها از جمله سیاست خارجی، اقتصادی و رویکرد اجتماعی، میزان توفیق های مختلف به یک اندازه نیست اما در مجموع، مردم به میزان عملکرد، مهر تاکید و تایید زدند.وی با اشاره به اینکه مردم خواستار عملکرد اعتدالی دولت با سرعت بیشتری هستند، اضافه کرد: مسئولیت شنیدن پیام مردم بیش از هر کسی با معاونت امور مجلس است.نهاوندیان اظهار داشت: مردم از ما می خواهند که همه با هم و در کنار هم کار کنیم و کشور را به پیش ببریم. مردم از مسئولان هم افزایی می خواهند و خواستار نزاع، مشاجره و درگیری نیستند.وی اضافه کرد: هر چهار سال مردم به میدان می آیند و یک نفر را بر می گزینند و از سویی دیگر، نمایندگان خود را برای مجلس انتخاب می کنند. بنابراین معاونت امور مجلس حلقه وصل نظر مردم میان منتخبان و رییس جمهوری است.رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: تعامل سازنده تنها ایجاد برقراری ارتباط با دنیای خارج نیست بکله باید در داخل کشور نیز این تعامل ایجاد شود و اگر اختلاف نظرهای 10 و 20 درصدی میان قوا وجود دارد همه انرژی خود را در اختلاف نظر نگذاریم و تلاش کنیم با هم افزایی در نقاط مشترک، امور را به پیش ببریم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید نقاط مشترک دولت و مجلس را شناسایی و بر آن سرمایه گذاری کنیم، اظهارداشت: در کنار آن با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز چنین ارتباطی برقرار شود و این از وظایف اصلی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری است.

برچسب ها: انصاری ، امیری ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر: