کد خبر: ۳۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
مطهری در همایش خانه احزاب:
همایش فصلی خانه احزاب مورد استقبال شخصیتهای دولتی، چهره‌های سیاسی و اعضای احزاب و تشکلها قرار گرفت.
همایش فصلی خانه احزاب مورد استقبال شخصیتهای دولتی، چهره‌های سیاسی و اعضای احزاب و تشکلها قرار گرفت.در این همایش نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دموکراسی یعنی خواست و اراده مردم تحقق یابد، اظهار کرد: در دموکراسی نمی‌توان مطلق‌نگری داشت و دموکراسی مطلق قابل تحقق نیست. دموکراسی در کشور ما نیز مقید به ایدئولوژی اسلامی است. علی مطهری در بیان آثار وجود احزاب و یا نبود آن گفت: احزاب می‌توانند اتاق فکر اداره یک جامعه باشند و به جامعه ایده تزریق کنند. احزاب می‌توانند کادرهای مختلف برای مناسبات مختلف حکومت تربیت کنند و یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما نبود کادرسازی در عرصه مدیریت اجرایی است.مطهری با تاکید بر اینکه اثر دیگر احزاب اعتماد به انتخابات است، گفت: مردم در روزهای انتخابات در یک سردرگمی به سر می‌برند و نمی‌دانند که به چه افرادی اعتماد کنند و با وجود شناختی که از یک حزب دارند به کاندیدای آن حزب رای می‌دهند و مسئولیت رای خود را نیز از آن حزب مطالبه می‌کنند.وی افزود: احزاب می‌توانند راستگویی و حق‌گرایی را در جامعه ترویج دهند ممکن است فردی مردم را فریب دهد به مانند دولت قبلی که مردم را فریب داد. در صورتی که احزاب با بیان مناسب با مردم به بحث و گفت‌وگو بپردازند، می‌توان نمایندگان واقعی مردم را در جایگاههای اصلی دید. نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه رخنه فرصت‌طلبان از مضرات یک کشور است، ادامه داد: تجددگرایی افراطی یکی از آفتهای نهضت است مثلاً آنچه را که از اسلام نیست وارد اسلام کنیم و تبلیغ اسلام دروغین را به مردم عرضه کنیم. مطهری با اشاره به اینکه برخی معتقدند وجود احزاب با وجود ولایت فقیه سازگار نیست، اظهار کرد: ما چند حزب تاثیرگذار در کشور داریم؟ افرادی معتقدند که ممکن است برخی احزاب نظر مخالف ولی فقیه داشته باشند این در حالی است که وجود احزاب منتقد هیچگونه ایرادی با نظر ولی فقیه ندارد و شخص رهبری نیز فرموده‌اند که مهم نیست که افرادی نظری متفاوت با بنده داشته باشند و افراد در بیان نظرات خود آزاد هستند.

با ریختن در خیابان مطالبات محقق نمی‌شود

در ادامه دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: همه فعالان سیاسی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که هر مطالبه‌ای باید پای صندوقهای رأی مطرح شود و غیر از صندوقهای رأی با هیچ روش دیگری یعنی به خیابان ریختن و لاستیک آتش زدن مطالبات محقق نمی‌شود. محمدرضا باهنر با بیان اینکه اعداد و ارقام زیادی در این مدت درباره درصد موفقیت جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا برای کسب کرسیهای پارلمان شنیده‌ شده است، گفت: 57 درصد از لیست امید، 40 درصد از لیست اصولگرایان و 3 درصد از مستقلین توانستند حائز کسب کرسیهای مجلس شوند.باهنر با تاکید براینکه مردم تهران در انتخابات مجلس دهم صددرصد حزبی و تشکیلاتی رأی دادند و این گام مثبتی است، افزود: تشکیلاتی رأی دادن مردم تهران را یک قدم بسیار قوی و قدرتمند در جهت ائتلای تشکیلات حزبی می‌دانم.وی با گفت: ما سیاسیون در کشور اینگونه عادت کرده‌ایم که از منافع حزبی بهره‌مند شویم اما بدون هیچ هزینه‌ای، منظور هزینه مالی نیست اما باید هزینه‌های کار حزبی را پرداخت به طور مثال رؤسای جمهور ما از یک جریان استفاده می‌کنند، بالا می‌آیند، قدرت که گرفتند می‌گویند چه تشکیلاتی، چه حزبی ما خودمان رأی آوردیم.دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید براینکه در کشور ما همه از شانه‌های حزب بالا می‌روند و وقتی دیدند که دیگر نمی‌توان بیشتر از این از شانه این حزب یا جریان بالا رفت به زیر نردبان می‌زنند، گفت: آقای عارف گلایه کردند که بعضی‌ها از لیست امید بالا آمدند اما برای ریاست تشکیلاتی رأی ندادند. من هم این را قبول دارم. چنانچه که افرادی بودند از نردبان اصولگرایی بالا رفتند و بعد گفتند ما مستقلیم.

کشف تونل 40 متری خرابکاران

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش خانه احزاب، با اشاره به کشف توطئه تروریستی در شرق کشور، اظهار کرد: در کشفیات دو شب گذشته در منطقه شرق کشور با تونل 40 متری که با عمق 20 متر در داخل یک خانه مواجه شدیم که به صورت زیرزمینی قصد خرابکاری در سپاه استان و نیروی انتظامی را داشتند. وی افزود: در این رابطه 40 کشور دستگیر شدند که سران این گروهک تروریستی جزیی از دستگیر شدگان بودند.

وزیر کشور با اشاره به نشست فصلی خانه احزاب اظهار امیدواری کرد که این نشست گامی در جهت فعالیت حزبی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشد.وی تاکید کرد:‌ خوشبختانه در انتخابات گذشته هیچگونه تنشی نداشتیم البته احزاب به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران انتخابات محسوب می‌شوند که از اول مقید به قانون و همکاری با وزارت کشور بودند.وزیر کشور به کنترلهای مجازی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: قدرت رسانه‌ها در فضای مجازی در مقایسه با سال 92 افزایش یافته بود به رغم اینکه برای کنترل و برخورد با فضای مجازی مجوز داشتیم اما هیچ وقت این کار را انجام ندادیم چرا که لازم ندیدیم و همگان قانون را رعایت کردند.وزیر کشور از تدوین قانون جامع انتخابات خبر داد و گفت: در این قانون همه ایرادات و اشکالات را می‌بینید و قطعا به جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک جایگاه عالی نگاه می‌کنید اما باید وظایف روشن و همه نهادها پاسخگو باشند.رحمانی فضلی افزود: رسانه‌ها در کشور ما با کمترین اشکالات قانونی روبرو هستند و تعطیلی روزنامه‌ها نیز با کمترین میزان صورت می‌گیرد که این کمترین نیز باید با بسترهای قانونی برطرف شود.وی گریزی نیز به فعالیت‌های مجازی زد و گفت: در فضای مجازی شاهد اتهامات، نسبت‌های ناروا و انتشار اسناد محرمانه هستیم که این قابل قبول نیست. تک‌تک ما در حوزه کاری خود با اسناد محرمانه‌ای مواجه هستیم که با آبروی افراد گره خورده است اما نباید این اسناد منتشر شود چرا که معتقدم امانتداری اولین شرط است.

انتخابات باید جنبه حزبی پیدا کند

در ادامه نماینده تهران درمجلس با تاکید برلزوم اصلاح قانون احزاب و انتخابات گفت: تا زمانی که انتخابات جنبه حزبی پیدا نکند احزاب قوی نمی‌شوند. مصطفی کواکبیان با اشاره به کودتای ترکیه افزود: حزب اگر قوی عمل کند هرگز در کشوری کودتا اتفاق نمی‌افتد. دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مورد ارتباط مجلس و احزاب گفت: من پیشنهاد می‌کنم دو قانون احزاب و انتخابات را اصلاح کنیم تا زمانی که انتخابات جنبه حزبی پیدا نکند احزاب قوی نمی‌شوند. ایده‌آل این است که مردم به اشخاص رای ندهند و به احزاب رای دهند و احزاب افراد را برای شرکت در انتخابات معرفی کنند. کواکبیان گفت: دولت باید دو لایحه پیشنهادی‌اش را به مجلس بیاورد و در دریف بودجه برای احزاب یارانه در نظر بگیرد. امیدوارم این کشور روزی با 5 حزب اداره شود.

مشارکت سیاسی زنان نیازمند برنامه

در ادامه عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: مشارکت سیاسی زنان محقق نخواهد شد مگر اینکه در ساختار حقیقی و حقوقی قدرت برای آن برنامه وجود داشته باشد. آذر منصوری گفت: خانه احزاب باید به حدی از استحکام و قوام برسد که آمدن و رفتن دولت‌های موافق و مخالف احزاب به تعطیلی خانه احزاب نینجامد؛ تجربه‌ای که در دولت گذشته اتفاق افتاد، چرا که این نهاد صنفی باید استقلال خود را حفظ کند.وی گفت :به راستی پاسخ ما به نیمی از جمعیت کشور پس از 37 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و تاکیدات رهبر فقید جمهوری اسلامی که بر لزوم دخالت زنان در مقدرات اساسی مملکت، چیست؟ این مقدرات کدام است و راه دخالت در این مقدرات

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار