کد خبر: ۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
شرکت شلمبرژه در سه ماه دوم سال جاری میلادی با دو میلیارد و ١٦٠ میلیون دلار ضرردهی روبرو شد.
به گزارش پایگاه خبری نچرال گس یوروپ، شرکت خدمات حفاری شلمبرژه که بزرگترین شرکت خدمات حفاری جهان به شمار می آید، در گزارشی اعلام کرد در سه ماه دوم سال جاری میلادی دو میلیارد و ١٦٠ میلیون دلار ضرردهی داشته است.

این در حالی است که این شرکت در سه ماه نخست ٢٠١٦ میلادی از ٥٠١ میلیون دلار و در سه ماه دوم سال ٢٠١٥ میلادی از یک میلیارد و ١٢٤ میلیون دلار سوددهی برخوردار شده بود.

پال کیبزگارد، مدیر عامل شلمبرژه، گفت: در بیشتر بخشهای فعالیت ما در سطح جهانی، در سه ماه دوم سال جاری میلادی شرایط بازار بدتر شد اما با وجود استمرار چالشها، به نظر می رسد که سختترین شرایط را پشت سر گذاشته ایم.

با وجود ضرردهی شلمبرژه، مجموع درآمدهای این شرکت در سه ماه دوم ١٠ درصد افزایش داشته است که بخشی از آن، سهم زیرشاخه جدید این شرکت، یعنی شرکت کامرون است.

طبق گزارش یاد شده، تصاحب شرکت کامرون که در آغاز ماه آوریل سال جاری میلادی انجام شد، موجب می شود شلمبرژه بتواند نخستین سازکار کامل حفاری و تولید جهان را ایجاد کند.

درآمدهای پیش از مالیات شلمبرژه ١٢ درصد کاهش داشت که افت شدید فعالیتها در آمریکای شمالی، افت قیمت جهانی نفت و کاهش شدید فعالیت این شرکت در ونزوئلا، مهمترین عوامل آن بودند.

کیبزگارد گفت: با این همه، حضور گسترده جغرافیایی و سبد متنوع فناوریهای ما همچنان به ما برتری منحصر فردی می دهد که امکان جبران چالشهای یاد شده را فراهم می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار