کد خبر: ۳۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
با توجه به قرار داشتن شاخص گروه قندی در سطوح حمایتی و کف کانال بلند مدت شاهد افزایش تقاضا، معاملات مثبت و تشکیل صف خرید اکثر نمادهای گروه بودیم موضوعی که می تواند با موافقت دولت مبنی بر افزایش قیمت محصولات با شتاب بیشتری دنبال شود.



 
در بازار امروز فشار فروش ها در گروه خودرویی با گذشت زمان دادوستدها افزایش یافت این در حالی بود که نماد خودرو همانطور که مدیران آن در مجمع شرکت وعده داده بودند، دیروز و احتمالا امروز تحت حمایت سرمایه گذاری سمند و سرمایه گذاری سلیم قرار گرفت.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، علیرغم معاملات منفی گروه خودرویی، معاملات مثبت و پرتقاضای نمادهای خعتبار، خدیزل، خریخت و ختراک چشم نوازی می کرد. در اواخر بازار نماد خچرخش با پررنگ شدن مجدد فعالیت شرکت رنو فرانسه در خط تولید گیربگس پیشرفته شرکت با جهش قیمتی و صف خرید مواجه شد و نماد خنصیر پس از انتشار پوشش مناسب 48 درصدی طی گزارش 3 ماهه 95 و برگزاری مجمع سالیانه با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات بلوکی و دوطرفه  نمادهای همراه، اخبار و فارس با رشد محدود 34.79 واحدی به ارتفاع 75 هزار 501 واحد رسید که در این میان نمادهای خودرو و فولاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.
 
درگروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری نمادهای وخاور، اتکام، وملت، گوهران، وصنا، ولساپا، ولصنم، پارسیان، بساما، وگستر و وخارزم مثبت و مابقی اکثرا متعادل دنبال شدند که در این میان صف خرید نمادهای وگستر و تجار تحت تاثیر حمایت حقوقی ها نمایان تر و قابل توجه بود و به ترتیب سطوح 115 تا 125 تومان و320 تا 340 تومان همچنان سدهای محکم پیش روی نمادهای مذکور محسوب می شوند.
 
افزایش تقاضا در گروه پالایشگاهی تا جایی ادامه دشته که نمادهای شاوان، شراز و شبریز صف خرید و مابقی مثبت شدند اما در انتها معاملاتی متعادل را تجربه کردند. درگروه های شیمیایی نمادهای پارسان، شفارا و خراسان مثبت و مابقی متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند این در حالی است که نماد شتوکا  با توجه به رشد سریع هفته های اخیر و عدم شفاف سازی، همچنان با صف خرید مواجه بود موضوعی که علاوه بر تامل جدی سهامداران، از ریسک بالای آن حکایت دارد.   
 
نمادهای کشرق و کطبس در حالی صف خرید شدند که اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی معاملاتی منفی را تجربه کردند و تنها نمادهای فمراد، فخاس و کگل مثبت به کار خود پایان دادند و نماد سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود سال 95 متوقف گردید. گروه سیمانی معاملات مثبت و گروه ساختمانی اکثرا متعادل و منفی بودند در این بین نماد ثتران پس از انتشار تعدیل منفی 80 درصدی به علت کاهش 58 درصدی پیش بینی فروش با افت حدود 7 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.
 
علیرغم ادامه فروش های پرحجم سهامدار عمده شرکت وهور(سرمایه گذاری امید) شاهد رشد قیمتی این نماد بودیم و بجز نمادهای تپمپی، بنیرو و بکام که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.
 
با توجه به قرار داشتن شاخص گروه قندی در سطوح حمایتی و کف کانال بلند مدت شاهد افزایش تقاضا، معاملات مثبت و تشکیل صف خرید اکثر نمادهای گروه بودیم موضوعی که می تواند با موافقت دولت مبنی بر افزایش قیمت محصولات با شتاب بیشتری دنبال شود.
 
معاملات پرحجم، بلوکی و صف خرید نماد چکاپا چشم نوازی می کرد و دادو ستدهای بلوکی و خرد حدود 101 میلیون سهمی و صف خرید مجدد انرا درپی داشت در این میان شایعه ممنوعیت واردات کاغذ و افزایش نرخ محصولات مزید بر علت بود و سبب شد سایر هم گروهی ها نیز معاملاتی مثبت و صف خرید را تجربه کنند. گروه کانی های غیر فلزی و غذایی نیز با معاملاتی مثبت، پرتقاضا و صف خرید مواجه شدند که از اقبال گروه های کوچک و قرار گیری آنها در مدار صعودی حکایت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: