کد خبر: ۳۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
ايب رئيس اتاق اصناف تهران با بيان اين که برگه‌هاي تشخيص مالياتي وجود دارد که بالغ بر هزار درصد افزايش ماليات بدون هيچ ادله و مدارک مستند بود گفت: اين موضوع باعث حاکم شدن بخش زير ميزي مي‌شود که از ما 100 درصد رد است.
نايب رئيس اتاق اصناف تهران با بيان اين که برگه‌هاي تشخيص مالياتي وجود دارد که بالغ بر هزار درصد افزايش ماليات بدون هيچ ادله و مدارک مستند بود گفت: اين موضوع باعث حاکم شدن بخش زير ميزي مي‌شود که از ما 100 درصد رد است.ابراهيم درستي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزايش سطح تعامل ميان سازمان امور مالياتي و اصناف اظهار داشت: درخواست از رئيس سازمان مالياتي اين است که تفاهم‌نامه اصناف عملياتي شود. ماليات سال 94 مشاغل بند «ج» بايد بر اساس اظهارنامه موديان تا 15 مرداد ماه قطعي شود که از آن خبري نيست. همچنين قرار بود مرحله دوم تا پايان شهريور و مرحله سوم تا پايان آذرماه انجام شود.

به گفته درستي، سازمان امور مالياتي و ارکان‌هاي ذي‌ربط به جاي اينکه فشار روي 3 ميليون کسبه در کشور و تهران بگذارند، به دنبال جلوگيري از فرار مالياتي در گلوگاه‌ها باشند.وي گفت: سايت‌ها و فضاي مجازي فروش کالا آزادانه فعاليت مي‌کنند و بدون پرداخت ماليات و نياز به هرگونه مجوز و بالاتر از آن، کالاي قاچاق را در بخش‌هاي لوازم خانگي، لوازم آشپزخانه، پوشاک، IT و صوت و تصوير مي‌فروشند.

نايب رئيس اتاق اصناف تهران با تاکيد بر اينکه نبايد شبکه توزيع را ناآرام کرد، بلکه بايد در گلوگاه با قاچاق برخورد شود گفت: ريسک قاچاق کالا بايد به حدي بالا برود که کسي جرأت چنين کاري نکند. امنيت شغلي واحدهاي صنفي را بايد در نظر گرفت، اگر تخلفي در جايي صورت مي‌گيرد و هنوز ثابت نشده ،نبايد به شبکه توزيع نسبت داده شود.وي با اشاره به اينکه بايد ارتباط مميز و مودي در ساختار جديد ماليات حذف شود، عنوان کرد: بايد تحولات در اين بخش ايجاد شود. اميدواريم مباحث مالياتي بهبود يابد. 3 ميليون صنف بايد تغييرات را لمس کنند و شمشير علي‌الرأس از ماليات حذف شود.

درستي در پاسخ به اين که آيا مميزان مالياتي دليل افزايش آن چناني ماليات يک مؤدي را اعلام مي‌کنند يا خير، تصريح کرد: اگر مؤدي درخواست کند که بر اساس کدام ادله افزايش ماليات داشته، مميز مکلف است که مدارک را ارائه دهد. متأسفانه در هيأت‌ها براي برگه تشخيص مدارک و مستندات وجود ندارد و از 50 پرونده 49 مورد آن واقعي نيست.درستي ادامه داد: طي سال‌هاي گذشته ماليات اصناف پلکاني بالا رفته است و حالا در شرايط رکود بايد کاهش يابد. بايد اعتماد به صنوف بيشتر شود. سازمان مالياتي از 15 مرداد بايد آمار شفاف راجع به برگه قطعي ماليات صنوف ارائه کرده و از کلي‌گويي دوري کند، اما هنوز اتفاقي نيفتاده است.

برچسب ها: زیرمیزی ، مالیات ، اصناف
نام:
ایمیل:
* نظر: