کد خبر: ۳۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با وجود افزایش قیمت طلا تقاضا در بازار متعادل است و افرادی که نیاز دارند ، خریداری می کنند.
محمد کشتی آرای  درباره علل افزایش قیمت طلا اظهار داشت: در چند روز و چند هفته گذشته اخبار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ، وضع سیاسی منطقه و نوسان نرخ ارز باعث شد تا قیمت طلا و سکه در داخل کشور افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد : چهارشنبه گذشته تثبیت نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا باعث شد که طلا با نوسان مجدد روبرو شود و کاهش ارزش دلار و تثبیت این نرخ بهره سبب افزایش 21 دلاری قیمت طلا شده است.
کشتی آرای افزود : این افزایش باعث ایجاد شوک قیمتی در بازار طلا شد و قیمت سکه را در داخل کشور حدود 25 هزار تومان افزایش داد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه در روز جمعه شاخص نرخ بیکاری به صورت منفی در آمریکا اعلام شده است ، گفت : این موضوع مجدداً قیمت طلا را افزایش داده و به هزار و 351 دلار در هر انس رسانده است.
کشتی آرای درخصوص روند ادامه افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی گفت: ادامه این روند به تحولات سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و به نوسان نرخ ارز در داخل کشور هم مربوط می شود.
وی افزود : قیمت طلا هنوز میل به افزایش دارد ولی این اطمینان را هم می توانم بدهم که این افزایش شوکی به بازار طلا وارد نمی کند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر بهترین زمان برای خرید طلاست یا خیر؟ گفت: با وجود اینکه قیمت طلا میل به افزایش دارد ولی در وضعیت طلا در چند هفته اخیر ثبات نسبی وجود دارد و معمولاً کسانی که می خواهند در زمینه طلا سرمایه گذاری داشته باشند باید در مواقعی که ثبات وجود دارد این اقدام را انجام دهند.
کشتی آرای افزود: کسانی که می خواهند وارد بازار طلا شوند باید با احتیاط و مطالعه وارد این بازار شوند.
وی ادامه داد: معمولاً وقتی قیمت طلا اندکی افزایش پیدا می کند سبب جلب توجه افراد می شود و اگر کسی نیاز داشته باشد خرید خود را تسریع می کند ولی در حال حاضر تقاضا در بازار ، متعادل است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت : قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و 115 هزار تومان - سکه طرح جدید یک میلیون و 117 هزار و 500 تومان - نیم سکه 558 هزار تومان - ربع سکه 287 هزار تومان - سکه یک گرمی 173 هزار تومان- و هر گرم طلای 18 عیار 114 هزار و 300 تومان است.
بنابر این گزارش کسبه بازار طلا همچنان معتقدند که رکود در بازار طلا ادامه دارد و ترجیح می دهند قیمت ها کاهش پیدا کند اما رونق به این بازار برگردد.
برچسب ها: طلا ، قیمت ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: