کد خبر: ۳۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
رئیس مجمع واردات با بیان این که از مترو تا کنار مدارس و حتی در مجاورت کلانتری ها کالای قاچاق به راحتی توزیع می شود گفت: نماینده قانونی یک کالا باید برای قیمت‌گذاری کالای خود، بازار را رصد کند و بر اساس قیمت کالای قاچاق، برنامه فروش خود را تنظیم کند.



علیرضا مناقبی در خصوص گسترش پدیده شوم قاچاق در شبکه دستفروشی کشور اظهار داشت: اینکه در سر هر چهار راه، دستفروشی هست که اقلام مختلف قاچاق شده را پهن کرده و به نازل‌ترین قیمت عرضه می‌کند، نشان می‌دهد که تجارت غیررسمی این اقلام تمام زوایای زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده و همه دسترسی ها به کالای قاچاق، آزاد است.
وی ادامه داد: در همه جای شهر، شاهد عرضه کالاهای قاچاق هستیم. از مترو تا کنار مدارس و آموزشگاه ها و حتی در کنار فروشگاه هایی که در مجاورت کلانتری ها هستند، کالای قاچاق به راحتی توزیع می شود و هیچ کس به دنبال مواجهه با این پدیده شوم به صورت ریشه ای و اصولی نیست.
وی تصریح کرد:وضعیت قاچاق به قدری اسف بار است که نماینده قانونی یک کالا باید برای قیمت‌گذاری کالای خود، بازار را رصد کند و بر اساس قیمت کالای قاچاق، برنامه فروش خود را تنظیم کند.
مناقبی تصریح کرد: فضای کسب و کار در کشور ما به گونه ای است که واردکنندگان قانونی و شناسنامه دار را به سمت فعالیت قاچاق سوق می دهد. این وضعیت آنقدر حاد و جدی است که ریسک واردات کالای قاچاق، کمتر از واردات قانونی شده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: