کد خبر: ۳۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
. معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی خبر داد تحقق ۹۵ درصد از عدد چهاردوازدهم بودجه معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون ۹۵ درصد از عدد چهار دوازدهم بودجه تحقق پیدا کرده و خوشبختانه ما به اهداف خود دست یافتیم که این مهم می‌تواند برای کشور نقطه شروع مناسبی باشد. ، محمدرضا عبدی افزود: افتتاح سالن‌های امور مودیان یک طرح ملی بوده و در سراسر کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. در سالن‌های امور مودیان، مردم با مراجعه به بخش مورد نظر خدمات مربوطه را دریافت می‌کنند و با این اقدام از حضور به بخش‌های غیرمرتبط جلوگیری می‌شود و نیز رویکرد طرح جامع مالیاتی ارائه خدمات به مودیان با کمترین هزینه است و در این طرح پروژه‌های متعددی پیش‌بینی شده که افتتاح سالن امور مودیان یکی از زیرساخت‌های اولیه آن به‌شمار می‌رود. این مسئول با اشاره به نظام جامع مالیاتی، عنوان کرد: با راه‌اندازی سیستم نظام جامع مالیاتی و سالن‌های خدمات مودیان به خوداظهاری مودیان مالیاتی اعتماد خواهد شد و درصد کمتری از مودیان مورد بررسی و نظارت قرار خواهند گرفت و بر همین اساس مشاغلی که سال ۱۳۹۳ نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی اقدام کردند، نیازی به رسیدگی مجدد ندارند و با اجرای نظام جامع مالیاتی این امکان برای افراد حقیقی و حقوقی وجود دارد و دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به شکل الکترونیکی بوده و با راه‌اندازی کامل پروژه هر نوع اعتراض و یا ابلاغ به مودیان و سایر امور نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. وی افزود: در حال حاضر برای شناسایی افرادی که درآمدهای خود را کتمان می‌کنند، از سایر پایگاه‌های اطلاعاتی مانند اطلاعات ثبت شده در حوزه واردات و صادارت استفاده می‌شود و از طرفی ضمانت‌های اجرایی قانونی برای تکمیل فرم‌های خوداظهاری ایجاد شده تا درآمدها کتمان نشود و در این طرح نظام مالیاتی نمی‌خواهیم مالیات را بر اساس مودیانی که قبلا شناسایی شده‌اند رشد دهیم، بلکه هدف ما این است که مالیات‌های جدید را از مودیانی که تاکنون شناسایی نشدند و یا درآمد خود را کتمان می‌کردند، دریافت شود. او در رابطه با توزیع درآمدهای مالیاتی در استان‌ها نیز خاطرنشان کرد: درآمدهای مالیاتی به حساب خزانه دولت به‌عنوان درآمد عمومی واریز می‌شود و بخشی از بودجه جاری و عمرانی که به هر استان تعلق می‌گیرد، از محل درآمدهای آن استان تأمین می‌شود. یقینا صد درصد درآمدهای مالیاتی یک استان در همان استان هزینه می‌شود و علاوه برآن سه درصد مالیات‌هایی که از محل عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اخذ می‌شود، همان مبلغ پس از ورود به خزانه‌داری، توسط اداره مالیاتی به شهرداری و دهیاری بر مبنای شاخص‌ها توزیع می‌شود. عبدی با اشاره به درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه نخست امسال یادآور شد: تاکنون ۹۵ درصد از عدد چهار دوازدهم بودجه تحقق پیدا کرده و خوشبختانه ما به اهداف خود دست یافتیم که این مهم می‌تواند برای کشور نقطه شروع مناسبی باشد. وی در رابطه با قوانین جدید برای خانه‌های خالی از سکنه، تصریح کرد: در قوانین جدید مالیات برای خانه‌های خالی در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است و از سال آینده به اجرا درمی‌آید و این مالیات‌ها با تشکیل بانک اطلاعاتی توسط وزارت راه و شهرسازی از سال آینده دریافت می‌شود.


معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون ۹۵ درصد از عدد چهار دوازدهم بودجه تحقق پیدا کرده و خوشبختانه ما به اهداف خود دست یافتیم که این مهم می‌تواند برای کشور نقطه شروع مناسبی باشد.
، محمدرضا عبدی افزود: افتتاح سالن‌های امور مودیان یک طرح ملی بوده و در سراسر کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. در سالن‌های امور مودیان، مردم با مراجعه به بخش مورد نظر خدمات مربوطه را دریافت می‌کنند و با این اقدام از حضور به بخش‌های غیرمرتبط جلوگیری می‌شود و نیز رویکرد طرح جامع مالیاتی ارائه خدمات به مودیان با کمترین هزینه است و در این طرح پروژه‌های متعددی پیش‌بینی شده که افتتاح سالن امور مودیان یکی از زیرساخت‌های اولیه آن به‌شمار می‌رود.
این مسئول با اشاره به نظام جامع مالیاتی، عنوان کرد: با راه‌اندازی سیستم نظام جامع مالیاتی و سالن‌های خدمات مودیان به خوداظهاری مودیان مالیاتی اعتماد خواهد شد و درصد کمتری از مودیان مورد بررسی و نظارت قرار خواهند گرفت و بر همین اساس مشاغلی که سال ۱۳۹۳ نسبت به تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی اقدام کردند، نیازی به رسیدگی مجدد ندارند و با اجرای نظام جامع مالیاتی این امکان برای افراد حقیقی و حقوقی وجود دارد و دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به شکل الکترونیکی بوده و با راه‌اندازی کامل پروژه هر نوع اعتراض و یا ابلاغ به مودیان و سایر امور نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر برای شناسایی افرادی که درآمدهای خود را کتمان می‌کنند، از سایر پایگاه‌های اطلاعاتی مانند اطلاعات ثبت شده در حوزه واردات و صادارت استفاده می‌شود و از طرفی ضمانت‌های اجرایی قانونی برای تکمیل فرم‌های خوداظهاری ایجاد شده تا درآمدها کتمان نشود و در این طرح نظام مالیاتی نمی‌خواهیم مالیات را بر اساس مودیانی که قبلا شناسایی شده‌اند رشد دهیم، بلکه هدف ما این است که مالیات‌های جدید را از مودیانی که تاکنون شناسایی نشدند و یا درآمد خود را کتمان می‌کردند، دریافت شود.
او در رابطه با توزیع درآمدهای مالیاتی در استان‌ها نیز خاطرنشان کرد: درآمدهای مالیاتی به حساب خزانه دولت به‌عنوان درآمد عمومی واریز می‌شود و بخشی از بودجه جاری و عمرانی که به هر استان تعلق می‌گیرد، از محل درآمدهای آن استان تأمین می‌شود. یقینا صد درصد درآمدهای مالیاتی یک استان در همان استان هزینه می‌شود و علاوه برآن سه درصد مالیات‌هایی که از محل عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اخذ می‌شود، همان مبلغ پس از ورود به خزانه‌داری، توسط اداره مالیاتی به شهرداری و دهیاری بر مبنای شاخص‌ها توزیع می‌شود.
عبدی با اشاره به درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه نخست امسال یادآور شد: تاکنون ۹۵ درصد از عدد چهار دوازدهم بودجه تحقق پیدا کرده و خوشبختانه ما به اهداف خود دست یافتیم که این مهم می‌تواند برای کشور نقطه شروع مناسبی باشد.
 
وی در رابطه با قوانین جدید برای خانه‌های خالی از سکنه، تصریح کرد: در قوانین جدید مالیات برای خانه‌های خالی در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است و از سال آینده به اجرا درمی‌آید و این مالیات‌ها با تشکیل بانک اطلاعاتی توسط وزارت راه و شهرسازی از سال آینده دریافت می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: