کد خبر: ۳۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت افتتاح می‌شود.
‌به گزارش ایسنا، ‌محمود واعظی امروز در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی کشور طی سه سال گذشته گسترش بسیاری پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: هرچه در شبکه انتقال کشور تا ابتدای کار این دولت موجود بوده در سه سال اخیر 2.8 تا 2.9 برابر شده است.

واعظی افزود: شبکه پهن‌باند کشور نیز در این مدت شش برابر شده و زمینه‌های لازم فراهم شده است تا فاز اول شبکه ملی اطلاعات را در هفته دولت افتتاح کنیم.

وی گفت: بخشی از دولت الکترونیکی نیز در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید و به تعدادی از متقاضیان نیز پروانه FCP و اپراتور مجازی تلفن همراه اعطا خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه در آستانه یک تحول در حوزه ارتباطات هستیم، افزود: شبکه ملی اطلاعات قطعا همواره در حال کامل شدن است، اما فاز دوم این شبکه در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر ارتباطات گفت: در سفر قبلی که به استان مرکزی داشته‌ام برنامه‌های مختلفی برای زیرساخت‌های ارتباطی روستاها و شهرها طراحی و مقرر شد شبکه فیبر نوری بین شهرها طراحی و ایجاد شود، همچنین در شهرهای مختلف تلفن نسل سوم و چهارم را به بهره‌برداری رساندیم. 

واعظی در ادامه سفر خود به استان مرکزی از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حضور در جلسه شورای اداری، شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، حضور در کنفرانس مطبوعاتی، شرکت در شورای اداری مشترک ساوه و زرندیه از دیگر برنامه‌های واعظی در استان مرکزی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار