کد خبر: ۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
امروزه کارخانه های کشور با مشکلات بسیاری رو به رو است که در بخشهای گوناگون قبل تعریف است و در دو بخش کیفیت و بازار فروش تعریف میشود.

امروزه کارخانه های کشور با مشکلات بسیاری رو به رو است که در بخشهای گوناگون قبل تعریف است و در دو بخش کیفیت و بازار فروش تعریف میشود. بسیاری از صنایع کشور به دلیل مشکلات بروکراسی، واردات و قاچاق کالا و نیز مشکل کیفیت، نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند و ناچار می شوند به سوی کاهش تولید یا ورشکستگی حرکت کنند. اما در برخی موارد شاهد این هستیم که کالا کیفیت خوبی دارد، اما به دلیل میزان بالای تولید، نیاز به تعریف بازارهای صادارتی است. در این رابطه دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:تخصیص 200 میلیارد تومانی مشوق های صادراتی رونق کارخانه های لبنی را به دنبال دارد. محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل سابق اتحادیه کارخانه های لبنی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به آخرین وضعیت اختصاص مشوق های صادراتی اظهار داشت: با توجه به کمبود مصرف محصولات لبنی در داخل، اختصاص یارانه به واحدهای لبنی و به دنبال آن کاهش قیمت شیر و فرآورده های لبنی سلامت جامعه را تضمین می کند.

وی افزود: اختصاص مشوق های صادراتی باید زمانی صورت گیرد که سرانه لبنیات در کشور افزایش یابد. اسماعیلی در خصوص وضعیت کارخانه ها گفت: کارخانه های لبنی با موانع متعددی مواجه هستند به طوریکه با حداقل ظرفیت خود فعالیت دارند از این رو انتظار داریم دولت تمهیداتی در جهت کاهش مشکلات کارخانه های لبنی بیندیشد چرا که در غیر اینصورت به صنعت دامی و علوفه ای کشور ضربه ای مهلک وارد می شود.مدیرعامل سابق اتحادیه کارخانه های لبنی ادامه داد: دامداران به سبب کاهش خرید شیر از سوی کارخانه ها و عدم استقبال بازار با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که لازم است مسئولین امر با حمایت از این بخش و اختصاص یارانه به محصولات لبنی، سرانه مصرف در داخل را افزایش دهد.

همچنین محمدرضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مصوبه 200 میلیاردتومانی مشوق های صادراتی محصولات لبنی ابلاغ شده که بلافاصله پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به کارخانه های لبنی پرداخت خواهد شد.وی با اشاره به تاثیر مشوق های صادراتی در امر صادرات بیان کرد: اصولا بازارهای صادراتی شرایط با ثباتی به لحاظ سود آوری ندارند به گونه ای که گاها قیمت محصولات لبنی به سبب مازاد تولید کاهش می یابد که در این صورت رقابت با سایر رقبا سخت خواهد شد.دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به کاهش صادرات محصولات لبنی، تصریح کرد: صادرات محصولات لبنی سال 94 به نسبت سال ماقبل خود 13 درصد کاهش یافته که امیدواریم تخصیص مشوق های صادراتی موجب رونق کارخانه های لبنی شود.باکری در خصوص شایعه افزایش قیمت لبنیات، اظهار داشت: با توجه به رکود حاکم بر بازار و کاهش تقاضا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

برچسب ها: لبنیات ، مشوق ، صادراتی
نام:
ایمیل:
* نظر: