کد خبر: ۳۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
رئیس جمهوری:
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برجام گفت: در برجام موفقیت و پیروزی های فراوانی را به دست آوردیم که یکی از آن موفقیت های بزرگ در برجام پیروزی اخلاقی ملت ایران بود.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برجام گفت: در برجام موفقیت و پیروزی های فراوانی را به دست آوردیم که یکی از آن موفقیت های بزرگ در برجام پیروزی اخلاقی ملت ایران بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت دفاعی گفت: برجام کار عظیم و بزرگی بود که بسیاری از نیروها و کارگزاران نظام ما در بخش های مختلف نقش و تاثیر داشتند و وزارت دفاع از جمله آن ها بود.

رییس دولت تدبیر وامید افزود: در مدت 13 سال یا بیشتر ما را متهم می کردند که به صورت مخفیانه در پی ساخت سلاح های کشتار جمعی هستیم و یکبار در ماجرای شیمیایی و الحاق ما به کنوانسیون شیمیایی و بازرسی هایی که آن زمان از ایران اسلامی انجام گرفت، ثابت شد که دشمنان ما تهمت های ناروا و واهی نسبت به ما روا داشته بودند.

وی تصریح کرد: ما دنبال ساخت سلاح شیمیایی وانبار کردن نبودیم این مساله یکبار برای جهانیان روشن شد و موضوع بعدی که برمبنای آن تبلیغ می کردند، ایران اسلامی را مستحق فشار می دانستند و قطعنامه تصویب می کردند و برمردم فشار وارد می کردند ، این بود که ایران مخفیانه در پی ساخت سلاح هسته ای است.

رئیس جمهوری افزود: در مساله پی. ام. دی که حل این مساله بار بزرگی بر دوش وزارت دفاع ومختصصین آن بود، برای پاسخ به ده ها سئوال آ‍ژانس برای آنکه ثابت شود دشمنان این انقلاب و بدخواهان نسبت به ما دروغ گفتند، حل مساله پی. ام. دی پیروزی اخلاقی ایران بود که به دنیا ثابت کردیم راستگو هستیم و بدخواهان ما دروغگو هستند.

روحانی اضافه کرد: این که آژانس بین المللی بعد از سال ها اعلام کرد که نسبت به گذشته پرونده هسته ای ایران بحثی نداریم و نسبت به گذشته پرونده کاملا بسته شده و امروز کاری که داریم نسبت به آینده و اجرای برجام است، این یک پیروزی حقوقی ، فنی و اخلاقی بود که ما بدست آوردیم و وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را برای این کار به کار گرفت.

وی با بیان اینکه از صدها خاصیت برجام بگذریم این را نمی تواند کسی منکر شود که ثابت کردیم بدخواهان ما دروغ می گویند و ما راست می گوییم گفت:ما توانستیم به جهانیان ثابت کنیم اگر فتوای رهبر معظم انقلاب این است که ساخت سلاح هسته ای، انبار سلاح هسته ای و بکار گیری آن نامشروع است؛ ما به این فتوا عمل کردیم.

روحانی با بیان این که بازدید آمانو از پارچین یک بازدید تاریخی در تاریخ مسائل حقوقی جمهوری اسلامی ایران بود گفت: امروز فضای دیگری برای ما ایجاد شده است؛ این را وزارت دفاع و صنعت دفاعی به خوبی می تواند توضیح دهد که فضای بعد از برجام چقدر نسبت به قبل از برجام تغییر کرده است.

رییس جمهوری یادآور شد: اما گاهی وقت ها یک همکاری، کار ما را چند سال جلو می اندازد. گاهی وقت ها است که یک نقشه کار ما را چند ماه جلو می اندازد. سرعت برای ما مهم است. دنیا که نایستاده منتظر حرکت ما باشد. باید فاصله خود را با صنعت دنیا جبران کنیم.

روحانی افزود: شما امروز از توربوجت هواپیما رونمایی کردید و این به معنای این است که صنعت دفاعی در این زمینه گام بلندی را برداشته است. کم کم در ساخت یک هواپیما، جنگنده و در بخش های مختلف ورود و تخصص پیدا می کنیم.

وی گفت: البته اگر ما در این بخش مسلط شویم، ممکن است یک روز موتور هواپیما هم از جایی دیگر بخریم، اویونیک هواپیما از جایی دیگر بخریم، آن اشکالی ندارد ما توانمند و قدرتمند شویم، در این صنایع ورود پیدا کنیم و بتوانیم بسازیم؛ در مراحل بعدی ممکن است یک موتور پیچیده تر را بخریم. ما وارد این صنعت شدیم که این خیلی مهم است.

رییس جمهوری ادامه داد: سال اول جنگ آمریکایی ها رها کرده و رفته بودند، ما هم نمی خواستیم آنها بالای سر ما باشند. چقدر سخت بود وقتی یک موتور را باز می کردیم و یا می خواستیم جمع کنیم و ببندیم. یک موشک را باز می کردیم و می خواستیم تعمیر کنیم.

رییس جمهوری گفت: دولت با همه سختی هایی که از لحاظ مالی و پولی در طول سال های گذشته داشت برای نیروهای مسلح کم نگذاشتیم و اعتبارات بنیه دفاعی سال 95 بیش از دو برابر سال 92 است .

روحانی با بیان اینکه اگر کمک ما نبود معلوم نبود عراق، سوریه و لبنان چه وضعی داشتند، تصریح کرد: کمک های ما در کشورهای منطقه موثر بوده ، و از این دیدگاه، ثبات کشورهای منطقه، ثبات ماست و شکست تروریسم، شکست دشمنان ماست.

وی افزود: ممکن است در بخش دفاعی مواردی اختصاصی و جزو اسرار باشد اما قسمت های دیگر را می توانید به شرکت های بیرونی واگذار کنید.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به خریدهای تسلیحاتی در صنعت هوایی و در بخشهای مختلف گفت:رابطه ما با دنیا برای خرید تسلیحات برقرار شده است؛ در شرایط امروز دنیا ورود اس 300 یک کلمه رمز است که بعد از سالیان دراز به آن و امکاناتی که الان داریم، رسیدیم.

رییس جمهوری اضافه کرد: این خرید به معنی علامتی است که با دنیا داریم کار می کنیم، می توانیم سلاح مورد نیاز را بخریم ، بفروشیم و بسازیم و قدم های ما، قدم های بسیار موثری بوده است.

برچسب ها: روحانی ، برجام ، اخلاقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار