کد خبر: ۳۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
طلا در معاملات روز جاری بازار جهانی در پی صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، در پایین‌ترین سطح دو هفته اخیر ایستاد.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۳۳.۴۰ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۸.۴۰ دلار یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۳۳۷.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱۱ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافته و در ۱۳۴۶.۲۰ دلار بسته شده بود.

استنلی فیشر، معاون رییس بانک مرکزی آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد این بانک به رسیدن به هدف تورم دو درصدی و اشتغال کامل نزدیک شده است. اظهارات وی احتمال نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره را افزایش داد و از ارزش دلار حمایت کرد.

طلا معمولا خلاف جهت دلار آمریکا حرکت می کند و قوی شدن ارزش دلار، معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای دارندگان ارزهای خارجی گران‌تر می‌کند.

بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور به رویترز گفت: شاخصهای اقتصادی آمریکا خوب به نظر می رسند و احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه‌های آینده تقویت می‌شود که به صعود ارزش دلار و تحت فشار قرار گرفتن قیمت طلا منجر می شود. وی در ادامه افزود: افزایش قیمت نفت موجب شده بخشی از سرمایه‌ها از بازار طلا به نفت حرکت کنند اما این وضعیت به مدت طولانی ادامه پیدا نمی کند.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می کند، با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۴.۸۹۴ واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که طی روزهای گذشته پیامهای مختلفی درباره روند تحکیم سیاست پولی از سوی مقامات بانک مرکزی آمریکا مخابره شده است، روسای بانکهای مرکزی بزرگ جهان اواخر هفته جاری برای شرکت در کنفرانس سالانه سمپوزیوم اقتصادی در جکسون هال وایومینگ گردهم می آیند. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در این نشست سخنرانی خواهد کرد. معامله گران و سرمایه گذاران بازار طلا منتظر شنیدن اظهارات وی هستند تا شاید نشانه‌های بیشتری از زمان دور بعدی افزایش نرخهای بهره دریافت کنند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

این فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تحت تاثیر نگرانیها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تاخیر بانک مرکزی آمریکا در ادامه روند عادی سازی نرخهای بهره حدود ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری بیش از دو درصد ریزش کرد و به ۱۸.۷۹ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت در هفت هفته اخیر بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۱۰۲.۶۵ دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با ۰.۸ درصد کاهش، ۷۰۲.۵۲ دلار معامله شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار