کد خبر: ۳۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
پس ازقانع نشدن طراحان قطعي شد؛
وزيرآموزش وپرورش دولت يازدهم درجلسه عصر امروز کميسيون آموزش نتوانست طراحان استيضاح خود را قانع کند.جلسه عصرروزسه‌شنبه،2 شهريور کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با حضورامضاء‌کنندگان طرح استيضاح علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش و امضاء‌کنندگان استيضاح برگزار شد.


براساس اين گزارش،وزيرآموزش و پرورش دراين جلسه به سؤالات طراحان استيضاح و برخي نمايندگان پاسخ داد که توضيحات‌اش قانع کننده نبود.به گفته يکي ازاعضاي کميسيون آموزش مجلس بعد از تعطيلات تابستاني مجلس وزير آموزش و پرورش به منظورپاسخگويي به سؤالات نمايندگان موظف به حضور دريکي از جلسات علني مجلس است.به گزارش تسنيم،درصورتي که استيضاح علي اصغر فاني وزيرآموزش وپرورش دولت يازدهم در يکي جلسات علني مجلس مطرح شود، اولين استيضاح مجلس دهم اززمان تشکيل تاکنون خواهد بود.بر اساس آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، در صورتي که نمايندگان استيضاح کننده از توضيحات وزيري که مورد استيضاح قرار گرفته قانع نشوند،رئيس‌جمهور موظف است ظرف مدت 3 ماه فرد ديگري را براي تصدي وزارت به مجلس معرفي کند.همچنين تا پيش ازکسب رأي اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي دولت، رئيس‌جمهور موظف است فردي را به عنوان سرپرست به منظور اداره امور وزارتخانه مربوطه منصوب کند که اين امر نيازي به تائيد مجلس ندارد.متن استيضاح وزير آموزش و پرورش که به امضاي 77 تن از نمايندگان مجلس رسيده به شرح زير است:هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي- با سلام و احترام، به‌استناد ماده 222 و 223 آيين‌نامه داخلي مجلس و در اجراي اصل 89 قانون اساسي بدين وسيله طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش برادر گرامي‌جناب آقاي دکتر فاني با64 امضا تقديم مي‌گردد.نظر به مشکلات زير در حوزه وظايف وزير، اين‌جانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استيضاح وزيرمحترم آموزش و پرورش را داريم:1. ناتواني وزير در جلب رضايت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش.2. ناتواني وزيردرجلب توجه دولت به اهميت و نقش آموزش و پرورش.3. ناتواني وزير در جلب توجه دولت جهت تأمين منابع مورد نياز براي هزينه‌هاي موجود مدارس و تبديل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسي.4. ناتواني وزير در جلب توجه و عنايت عملي دولت در افزايش فضاي آموزشي در مناطق محروم کشور که سرانه فضاي آموزشي آنها به‌مراتب از متوسط کشور کمتر است.5. ناتواني وزير در جلب نظر دولت جهت تأمين معيشت فرهنگيان شاغل و بازنشسته به امتيازاتي مشابه ساير ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگيان.6. ناتواني وزير در حذف تفاوت حقوق و مزاياي فرهنگيان نسبت به ساير دستگاه‌ها و ارگان‌هايي که نسبت به آموزش و پرورش از حساسيت کمتري برخوردارند.7. عدم اقدام جدي و مؤثر در جهت تدوين و ارائه نقشه راه و برنامه‌ريزي عملياتي براي اجرايي شدن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش علي‌رغم اعلام در برنامه پيشنهادي خويش.8. عدم وجود رويکرد جدي و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگيان با عنايت به اهداف بلند اين دانشگاه.9. نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملياتي براي غني سازي و ارتقاي بهره‌وري برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي و کيفيت بخشي در محتواي آموزشي و استقرار و توسعه نظام آموزشي به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزي، چندپايه، ابتدايي و پيش‌دبستاني در مناطق محروم، روستايي،‌ عشايري و مرزي.10. نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پويا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزيابي و پايش مستمر برنامه‌ها و نتايج آنها در ابعاد آموزشي، پژوهشي و کيفي نيروي انساني.

برچسب ها: فانی ، استیضاح ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار