کد خبر: ۳۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
جهانگیری در شورای اقتصاد مقاومتی استان قزوین:
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: کشور دارای دولت مرکزی است و مردم از رئیس‌جمهور توقع دارند تا سیاست‌های خود را عملیاتی کند.
 اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه شهید رجایی یک انقلابی متدین و مخلص بوده که امروز برای همه ما یک الگو و نمونه است، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر درس‌هایی مانند درست مردمی‌بودن، افتادگی و پر تلاش بودن را در مقابل ظاهرسازی، ریاکار و در ظاهر مخلص نشان دادن را به ما آموختند.

وی با اشاره به اینکه 3 سال از عمر دولت تدبیر و امید گذشته است افزود: امروز وقتی عملکرد دولت را در مقایسه با موضوعات مختلف ارزیابی می‌کنیم متوجه پیشرفت‌ها در بسیاری از موضوعات می‌شویم که باید این پیشرفت‌ها روز به روز ارتقاء یابد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود به دنبال ترمیم فضای بین‌المللی کشور بود، عنوان کرد: در اوایل دولت فضای ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی و نابود کردن اقتصاد کشور ایران به یکی از موضوعات مهم و مطرح دنیا تبدیل شده بود که با اقدامات انجام شده این مشکلات برطرف شد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در مذاکرات نفس‌گیر موفق به دستاوردهای خوبی شدیم، تصریح کرد: پس از مذاکرات هسته‌ای فضای ایران‌هراسی به ایران‌دوستی تبدیل شد و کشورهای قدرتمندی که روزگاری حتی مدیرکل خود را هم به ایران نمی‌فرستادند به دنبال ایجاد ارتباط با ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه انسجام و وحدت داخلی موضوع دیگری بود که به دنبال اجرایی کردن آن در دولت تدبیر و امید بودیم تأکید کرد:‌ در روزهایی از دولت‌های قبل شاهد این بودیم که رئیس‌جمهور مملکت علیه رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه فیلم‌هایی را پخش می‌کردند که این مهم نشان‌دهنده عدم وجود هماهنگی و انسجام در بین قوای نظام بود.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در دولت تدبیر و امید زیر پرچم مقام معظم رهبری به دنبال وحدت و انسجام بوده‌ایم که خوشبختانه این مهم به خوبی در بین 3 قوه مشاهده می‌شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایران در منطقه‌ای قرار گرفته است که آشوب در کنار آن در حال شعله‌ور شدن است، اظهار داشت: در چنین شرایطی ایران تبدیل به کانون ثبات و آرامش منطقه شده است و باید تمامی اقدامات لازم را برای حفاظت از این امنیت انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ نیروی سیاسی نباید از صحنه خدمت‌رسانی حذف شود بیان کرد: احساس می‌کنیم کشور در شرایط فعلی از انسجام و وحدت بهتری برخوردار است که برگزاری انتخابات مجلس مصداق بارزی برای اثبات این ادعاست.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در زمینه ارتباط با علما و مراجع دولت تدبیر و امید عملکرد بی‌سابقه‌ای را داشته است. دولت تدبیر و امید به معنای واقعی کلمه پذیرفته که رهنمودهای علما برای دولت کارساز و مفید است. 

جهانگیری گفت: یک مورد از دستورات مقام معظم رهبری به دولت تدبیر و امید تا به امروز زمین نمانده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اقتصادی در اوایل دولت تدبیر و امید شرایط خاصی را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: در اوایل دولت با تورم 40 درصدی و با نرخ منفی رشد اقتصادی 6.8 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم که به آن به اصطلاح رکود تورمی می‌گویند. این اتفاق در زمان انجام شده که دولت بیشترین درآمدهای نفتی را داشته است.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: هیچکس باور نمی‌کرد هدف‌گذاری دولت در تورم محقق شود ولی به فضل الهی در مردادماه امسال به نرخ تک‌رقمی اقتصاد دست یافتیم.

جهانگیری تأکید کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سیاستی است که در آن تمامی اقتصاددانان در آن توافق دارند و تمامی آنها 24 بند اقتصاد مقاومتی را قبول دارند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست کشور به صورت ملوک الطوایفی اداره شود، گفت: کشور دارای دولت مرکزی است و مردم از رئیس‌جمهور توقع دارند تا سیاست‌های خود را عملیاتی کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت در سطح کلان دستاوردهای خوبی است، بیان کرد: در این شرایط اقتصادی و نفتی موجود در دنیا کشور ایران تنها کشوری بود که در آن مشکلات زیادی اتفاق نیفتاد و در حال حاضر از مسائل اقتصادی قابل قبولی برخوردار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار