کد خبر: ۳۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
سخنگوی دولت یازدهم با بیان اینکه بزودی قیمت شکر کاهش می یابد، گفت: درصورت استمرار نوسان قیمت در بازار، دولت با افزایش واردات، آن را جبران می کند؛ این آخرین اقدام دولت برای تنظیم بازار و حفظ ذخایر استراتژیک است.
  به گزارش ایرنا روز یکشنبه خانه ملت، محمدباقر نوبخت درباره افزایش یکباره قیمت شکر افزود: در تنظیم بازار گاهی نیاز است دولت به صورت کوتاه مدت وارد عمل شود.
وی اظهارداشت: دولت در کنار حمایت از تولیدکنندگان، توجه به حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار می دهد، بنابراین برخی نوسانات در بازار مقطعی است اما در صورت استمرار نوسانات، دولت می تواند با دادن مجوز واردات که بخش خصوصی از آن استقبال می کند، حجم زیادی از کالاهای اساسی را در بازار عرضه کرده و سبب ارزان شدن قیمت آن شود؛ البته این اقدام می تواند به تولید داخلی و کشاورزان آسیب می رساند.

** خرید گندم از مرز 11 میلیون تن گذشت
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره اقدامات دولت برای کنترل بازار کالاهای اساسی نیز گفت: دولت برای کنترل بازار کالاهای استراتژیک، خرید تضمینی گندم را به 12هزار و 600 ریال افزایش داده که به طور عملی 13 هزار و 500 ریال برای دولت تمام می شود، در حالی که واردات آن برای دولت هشت هزار ریال هزینه دارد و به مراتب ارزان تر از خرید تضمینی است.
وی اظهارداشت: دولت زمینه ای را فراهم کرده که گندمکاران و کشاورزان با توسعه زیرکشت، محصول بیشتری عرضه کنند.
به گفته وی، اکنون نزدیک به ١١ میلیون تن گندم خریداری شده در حالی که در سال 13٩٢ میزان خرید حدود ٤.٢ میلیون تن بود؛ این اقدام برای افزایش عرضه این محصول است، همچنین برای سایر محصولات افزایش تولید وجود داشته است.
برچسب ها: شکر ، نوبخت ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار