کد خبر: ۳۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
نیشابوری:
سخنگوی حزب اسلامی کار با بیان اینکه آقای روحانی در مدت باقی مانده از عمر دولت مردم را باید محرم همه رازهای مگو بداند، تاکید کرد: رئیس جمهور با حضور مستمر در میان مردم و رسانه ها واقعیت های تلخ را با مردم در میان بگذارد؛ چراکه این حقیقت گویی‌های تلخ به مراتب ارزشمند تر از دروغ ها یا لاپوشانی‌های شیرین است.

سخنگوی حزب اسلامی کار با بیان اینکه آقای روحانی در مدت باقی مانده از عمر دولت مردم را باید محرم همه رازهای مگو بداند، تاکید کرد: رئیس جمهور با حضور مستمر در میان مردم و رسانه ها واقعیت های تلخ را با مردم در میان بگذارد؛ چراکه این حقیقت گویی‌های تلخ به مراتب ارزشمند تر از دروغ ها یا لاپوشانی‌های شیرین است.

محمد نیشابوری درگفت‌وگو با ایسنا، مهم‌ترین اولویت دولت در سال آخر عمر خود را برطرف کردن رکود اقتصادی دانست و اظهارکرد: تمام فعالین سیاسی، اقتصادی، فرهنگی وهنری مشترکاً خواستار برطرف شدن رکود واستفاده بهتر ازظرفیت‌های موجود در دوران پس ازبرجام هستند؛ چراکه به رغم کاهش تورم ، هنوز شاهد رکود هستیم.

وی با بیان اینکه، رکود به تنهایی عامل ایجاد خیلی از مفاسد اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: اشتغال پایدار ،کاهش آسیب‌های اجتماعی، چرخش پولی-مالی و نیز رشد صنعت به موضوع خروج از رکود وابسته است.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در ادامه گفت: کسی نمی‌تواند حل این معضلات را وظیفه دولت نداند،کسی هم نمی‌تواند انکار کند که مهمترین وظیفه دولت طی ماه‌های آخر از دور اول عمر خود خروج از رکود است. البته منظور از رکود فقط رکود اقتصادی نیست چراکه سایر حوزه های کشور هم دچار رکود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه در برخی حوزه ها نسبت به گذشته پیشرفت داشته‌ایم، اما در برخی عرصه‌های سیاسی ازجمله فعالیت های احزاب پیشرفت چشم‌گیری نداشته و هنوز زیرفشار نهادهای غیرمسئول هستیم.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: نشست‌ها ،کنسرت‌ها وهمایش ها یا لغو می‌شوند یا جلوی برگزاریشان از قبل گرفته می‌شود، این نوع برخوردها روحیه رخوت انگیزی در همه آحاد جامعه ایجاد می کند ؛ دقیقا همین روحیه رخوت در عرصه سیاسی هم وجود دارد. دولت باید بداند این دست اتفاق‌ها نباید به وقع بپیوندد؛ چرا که در درجه اول نظام وبعد از آن دولت به روحیه پویا و مشارکت کننده مردم نیاز دارند.

وی با بیان اینکه گشایش ها درعرصه های مختلف سیاسی واجتماعی باعث مشارکت مردم درسیاست و اصلاح امورکشور می شود، گفت: در انتخابات سال‌های گذشته مانند سال 92 و سال 94 احزاب، افراد وگروه‌ها ازطریق فضای مجازی توانستند مشارکت مردم را افزایش دهند؛ این در حالی است که صدا وسیما و رسانه‌های رسمی، آنقدری که باید تاثیرگذار نبودند و در مقابل شبکه‌های مجازی توانستند باحضور و تشویق چهره های مطرح و مورد قبول مردم مقداری شور مشارکت را در آنها ایجاد کنند.

سخنگوی حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: معلوم نیست این نشاط سیاسی و اجتماعی درسال 96 هم پاسخگوی نیازهای حاکمیت درافزایش سطح مشروعیت باشد؛ بنابراین دولت برای جلب دوباره اعتماد مردم باید درعرصه های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی هم به اندازه حوزه اقتصاد انرژی بگذارد تا در انتخابات سال آتی موفق باشد.

وی همچنین تاکید کرد: دولت در انتخابات سال 96 خیلی بیش تر از سال 94 به رای و مشارکت مردم نیازدارد.

نیشابوری با اشاره به ضرورت ارتباط دوسویه میان دولت و احزاب، خاطرنشان کرد: دولت فراموش نکند که یکی ازمهمترین عوامل تاثیرگذار و پشتیبان برای موفقیت در انتخابات سال آینده، ارتباط دو سویه با شخصیت های سیاسی و احزاب است؛ بنابراین تاکید داریم هم رئیس جمهور و هم وزیر کشور رو در رو با دستگاه های امنیتی ، احزاب و گروه‌های رسمی شناسنامه دار گفت‌وگو کند و با یکدیگر آسیب ها، تهدید ها وشرایط انتخابات سال آینده را بررسی نمایند.

رییس دفترسیاسی حزب اسلامی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه مواضع سیاست خارجی دولت باید شفاف‌تر بیان شود، گفت: در زمینه سیاست خارجی و اجرای برجام دولت باید اجماع بهتری با روسیه و چین داشته و از طرفی مقابل آمریکایی ها موضع‌گیری جدی‌تری داشته باشد. دولت باید بتواند نقاطی را که آمریکایی‌ها از آن به عنوان پاشنه آشیل ایران نام می‌برند را شناسایی و برطرف کند.

وی در همین راستا تصریح کرد: ایران باید مطالبات جدی‌تری از آمریکا داشته باشد تا وادارش کند، شیطنت هایش را در خصوص برجام کناربگذارد؛ تا در آینده نه چندان دور غبطه نخوریم ای کاش فرصت های بزرگ پس از برجام را در عرصه داخلی و خارجی از کف نمی دادیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رییس جمهور به فکر ترمیم جدی کابینه هم باید باشد؛ متاسفانه برخی از وزرا واقعا با دولت همراه نیستند و این موضوع را مردم عادی کوچه و بازار هم درک کرده اند. به نظر من آقای روحانی باید از همین امروز به فکر شناسایی و جایگزین کردن وزرای توانمند به‌جای وزاری ضعیف برای دور آتی ریاست جمهوریشان، به شرط اعتماد مجدد مردم، باشد.


برچسب ها: روحانی ، دولت ، مفاسد
نام:
ایمیل:
* نظر: