کد خبر: ۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
احمدرضا صباغي

حضورمجدد سران صنعت هوانوردي جهان پس از گذشت بيش ازهشت ماه در کشور نشان از اين واقعيت دارد که پس از اجراي برجام صنايع هوايي کشورمان در حال رشد وتوسعه همه جانبه است به طوري که در زمستان سال گذشته نمايندگان 35 کشور دنيا در اجلاس 2016 کاپا شرکت کردند واين بار به نظر مي‌رسد بيش از 50 نماينده از کشورهاي مختلف وصاحب سبک صنعت هوايي دنيا در فرودگاه‌امام (ره) دور هم جمع شوند تا به بررسي وضعيت صنعت هوايي جهان و ارائه راهکارهاي لازم به منظور توسعه اين صنعت در کشورمان بپردازند. درواقع قرار است اين اجلاس با حضور نمايندگاني ازمعتبرترين شرکت‌هاي هواپيمايي وهواپيما ساز دنيا همچون ايرباس،بمبارديه ،امبرائر وبسياري از شر کت‌هاي هواپيمايي بين المللي برگزار شود. درواقع برگزاري اجلاس کاپا درکمتراز هشت در ايران نشان از جايگاه معتبر کشورمان در صنايع هوايي پس از اجراي برجام دارد به طوري که فضاي پسا برجام مي‌تواند يک فرصت مناسب براي جوان کردن ناوگان هوايي کشورمان از طريق خريد هواپيماهاي مختلف باشد تا ديگر شاهد سقوط‌هاي مرگبار که ناشي ازعدم ورود هواپيماهاي جوان وتازه نفس به صنعت هوايي کشورمان بود نباشيم. ازسوي ديگربسياري از هواپيماهاي کنوني کشورمان که پس از پيروزي انقلاب اسلامي‌ايران به دليل وضع تحريم‌هاي ظالمانه عليه صنعت هوايي ايران مورد بازسازي وتعمير قرار نگرفته‌اند بايد از سوي مديران ارشد هوايي کشورمان شناسايي شوند تا در فضاي پسا برجام به منظور تعمير اساسي آنها از سوي کمپاني‌هاي هواپيماساز دنيا اقدام شود.البته نبايد از ذکر اين نکته مهم غافل شويم که صنعت هوايي کشورمان براي رسيدن جايگاه اصلي خود درمنطقه خاورميانه نيازمند انتقال تکنولوژي از سوي کمپاني‌هاي معتبر هواپيماساز وايرلاين‌هاي هواپيمايي دنياست.ازطرف ديگر با توجه به اينکه حمل ونقل هوايي يکي از مرسوم‌ترين راههاي حمل ونقل در دنياست به نظر مي‌رسد وضعيت حمل ونقل هوايي در کشورمان چه به لحاظ باري وچه به لحاظ مسافري وضعيت خوبي را سپري نمي‌کند که اين موضوع بايد مورد بررسي دقيق مسئولان هوايي کشورمان قرار بگيرد. در واقع برگزاري اجلاس هوانوردي کاپا در تهران اين فرصت را براي فعالان ومديران صنايع هوايي کشورمان بوجود آورده است تا آنها در فضاي پسا برجام نسبت به انجام تغيير وتحولات گسترده در صنايع هوايي کشورمان به منظور نوسازي ناوگان هوايي کشورمان از يک طرف و وارد کردن تکنولوژي‌هاي هوايي روز دنيا به ايران از طرف ديگر اقدام کنند. بنابراين با برگزاري اجلاس کاپا وحضور شرکت‌هاي هواپيمايي وهواپيما ساز معتبر دنيا در تهران به نظر مي‌رسد پس از گذشت چند سال مجددا ايران به کانون اصلي هوانوردي منطقه خاورميانه تبديل شده باشد که اين موضوع مي‌تواند نقش بسزايي در رشد وتوسعه صنعت هوايي کشورمان در فضاي پسا برجام داشته باشد هرچند استفاده مغتنم از اين فرصت مناسب به عهده مديران ارشد هوايي کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار