کد خبر: ۳۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
ماشین آلات یکی از نیازهای امروزه و خرابی آنها چالش اصلی است. اما قطعات بی کیفیت به این معضل دامن می زند.

ماشین آلات یکی از نیازهای امروزه و خرابی آنها چالش اصلی است. اما قطعات بی کیفیت به این معضل دامن می زند. در این رابطه نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات با اشاره به راهکارهای پیشنهادی به منظور جلوگیری از ورود قطعات قاچاق و بی کیفیت به کشور گفت : اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی با همکاری برخی دستگاهها و سازمان نظارتی و با حمایت و همراهی مدیر کل نیرو محرکه وزارت صنعت و معدن جلساتی را برگزار نموده است تا بواسطه راهکارهایی که در این جلسات مطرح می شود از ورود کالای قاچاق از مبادی غیر قانونی مثل مناطق آزاد و مرزی جلوگیری شود .

سید مهدی کاظمی در گفتگو با خبر خودرو افزود : در این راستا جلساتی تشکیل و راهکارهایی پیشنهاد گردید اما متاسفانه این جلسات طی دو هفته گذشته برگزار نشده است.

وی گفت : هم اکنون عمده قطعات بی کیفیت از مبادی اصلی به کشور وارد می شوند و ممنوعیتی در واردات قطعات بی کیفیت وجود ندارد.

وی با اشاره به جریان ورود قطعات بی کیفیت و قاچاق به کشور خاطر نشان کرد : اتحادیه برای جلوگیری از ورود قطعات راهکارها را ارائه کرده است اما در خصوص جلوگیری در این زمینه تاکنون اقدام عملی از سوی دستگاههای مجری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد : با توجه به راهکارهای ارائه شده انتظار می رود ظرف یک ماه آینده، خبرهای خوبی در ارتباط با جلوگیری از ورود قطعات یدکی قاچاق و بی کیفیت به اطلاع مردم خواهد رسید .

وی با اشاره به عدم همکاری مناسب سازمان استاندارد و گمرک در روند جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت به بازار گفت : اتحادیه آمادگی دارد با حمایت وزارت صنعت و معدن و با همکاری گمرکات و سازمان استاندارد از ورود کالای قاچاق در کشور جلوگیری نمایند .

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تصریح کرد : متاسفانه بخش زیادی از قطعات از مبادی رسمی وارد می شوند این در حالی است که قاچاق زمانی رخ می دهد که کمبود در بازار وجود داشته باشد .

کاظمی افزود : در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی از ظرفیت و توان و دانش لازم برای تولید کلیه قطعات یدکی در کشور برخودارند اما متاسفانه وجود برخی از مشکلات مانند نبود سرمایه کافی و موانع قانونی و مشکلات کارگری مانع از فعالیت گسترده آنها در این حوزه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: