کد خبر: ۳۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن گفت : در حال حاضر بازار تایرهای سواری در کشور اشباع است و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن گفت : در حال حاضر بازار تایرهای سواری در کشور اشباع است و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

سعادتی در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به اینکه همچنان تقاضا در بازار تایر راکد است ، اظهار داشت : البته در روزهای اخیر با برخی اقدامات تشویقی از سوی عرضه کنندگان به نظر می رسد بازار فروش تایر به تدریج در حال بازگشت به شرایط معمول است.

وی تصریح کرد : هر چند انتظار می رود دولت با اجرای برخی برنامه ها و ارائه راهکارهایی شرایطی را برای رونق بخشی به اقتصاد و بازار های تولیدی صنعتی را فراهم نماید.

وی همچنین به قیمت لاستیک در بازار اشاره کرد و گفت : بر خلاف نرخ تورم و افزایش قیمت در بسیاری از بخش ها تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ لاستیک و روغن اعمال نشده است

به گفته وی کاهش توان مالی بسیاری از مردم موجب افزایش تمایل به خرید تایرهای دست دوم در بازار شده است .

وی افزود : در حال حاضر فروش لاستیک های دست دوم به دلیل نبود نرخ مشخص 30 تا 40 درصدی سود را برای فروشندگان به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 35 تا 40 درصد از نیاز بازار تایر در کشور توسط تایرهای وارداتی تامین می شود ، اظهار داشت : در چنین شرایطی حدود 30 درصد از لاستیک و روغن موجود در بازار بواسطه قاچاق وارد می شودکه مسلما به ضرر تولیدکننده و واردکنندگانی است که به شکل قانونی اقدام به تولید و واردات می کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن تاکید کرد : در صورتی که وارات کاهش یابد اما نیاز بازار توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شود طبعا شاهد افزایش قیمت لاستیک نخواهیم بود این در حالی است که در روزهای اخیر کاهش واردات برخی از برندها بر افزایش قیمت تایر در کشور تاثیر گذاشته است.

سعادتی افزود : در حال حاضر نیاز سالانه کشور به لاستیک بیش از 340 هزار تن است که از این میزان 60 درصد بوسیله تولید داخل و40 درصد از طریق واردات تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه 20 تا 25 درصد از لاستیک های وارداتی به صورت غیر قاتونی و قاچاق است تصریح کرد : متاسفانه اغلب لاستیک های قاچاق از مبادی مناطق آزاد وارد کشور می شوند.

برچسب ها: قاچاق ، لاستیک ، روغن
نام:
ایمیل:
* نظر: