کد خبر: ۳۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
گروه بین الملل - هشتمین نشست کشورهای عضو بریکس در گوا واقع در جنوب غربی هندوستان با شعار ساخت راهکارهای پاسخگو، کار خود را آغاز کرد.
به گزارش تایم آوف ایندیا، پیش از شروع اجلاس سران کشورهای هند و روسیه  شانزده قرارداد همکاری را امضا کردند. رئیس جمهور روسیه با تاکیید بر همکاریهای دوجانبه دو طرف از افزایش سرمایه گذاری های هند تا 12 میلیارد دلار خبر داد.  نخست وزیر هند در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت « دیدار دوستان قدیمی بهتر از یافتن دوستان تازه است»  رهبران کشورهای هند، چین، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی درکنار کشورهای مهمان درجریان این نشست درباره همکاریها و شراکت های استراتژیک ، همکاری با پروژه های زیرساختی چین و روسیه، رویکردهای مشترک برای مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و فساد صحبت خواهند کرد. انتظار میرود درپایان این نشست بیانیه ای مشترک از این گروه درباره بحران سوریه نیز منتشر شود. چین متداوما از موضع روسیه در سوریه حمایت کرده است این درحالی است که هند درگذشته نسبت به دست آمدن ثبات در خاورمیانه ابراز تمایل کرده است. پیش‌بینی می‎شود کشورهای عضو گروه «بریکس» در جریان نشست آتی در شهر «گوا»، موضوع تاسیس صندوق ویژه برای بازسازی سوریه پس از جنگ را بررسی کنند. وزیر خارجه هند نیز در جریان سفر اخیر خود به دمشق در ماه آگوست، که با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه نیز دیدار کرد، اعلام کرد کشورش آماده «مشارکت فعالانه در فرآیند بازسازی سوریه» پس از پایان یافتن بحران در این کشور، است.

تلاش بریکس برای تقویت اقتصاد

پنج کشور تشکیل دهنده بریکس نماینده نیمی از جمعیت جهان و یک چهارم اقتصاد جهانی با تولید ناخالص داخلی 16.6 تریلیون دلاری هستند و در این دیدار رهبران سعی می کنند تا درباره رقابت وهمکاری برای تقویت رشد اقتصادی صحبت کنند و انتظار برای بحث درباره توسعه زیرساخت ها این کشورهای درحال توسعه در این اجلاس زیاد است. این کشورها با مسائلی همچون کاهش فقر و حفظ محیط زیست روبرو هستند. همچنین رشد اقتصادی کشورهای عضو گروه بریکس نیز کاهش یافته است. از دیگر اهداف این نشست بهبود قوانین ویزا برای روئسا و مقامات تجاری و اقتصادی برای سرمایه گذاری به خصوص در چین خواهد بود. این کشورها سعی کردند تا با ایجاد بانک توسعه در چین جایگزینی برای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیدا کنند که در اولین دور کاری خود در سال جاری ارائه وام هایی به ارزش کلی 911 میلیون دلار را برای پروژه های تجدید ناپذیر انرژی را تصویب کرد.
 
تدابیر شدید امنیتی برای نشست بریکس

برای برگزاری نشست بریکس در جزیره گوآ در هند تدابیر شدید امنیتی برقرار شده و هزاران تن از نیروهای امنیتی در این منطقه گردهم آمدند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران پنج کشور اقتصادی عضو بریکس دیروز در ایالت گوآ در هند گردهم آمدند و در نشست بریکس حضور یافتند.سگ‌های پلیس و نیروهای ارتش هند مجهز به بمب‌یاب در نزدیکی هتل پنج ستاره در روستای "بنائولیم" در گوآ مستقر شده‌اند؛ این هتل محل اقامت رهبران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. پلیس ایالت گوآ نیز بخش‌هایی از جاده اصلی را بسته و گردشگران و توریست‌ها برای رسیدن به ساحل گوآ باید مسیر طولانی‌تری را طی کنند.هتل محل اقامت این افراد نیز به روی عموم بسته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار