کد خبر: ۳۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
سخنگوی دولت :
سخنگوی دولت در واکنش به اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت همیشه در موارد استیضاح پاسخگو بوده است.
به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری هفتگی خود، اظهار کرد: در این مورد اگر کاستی بوده است، موظف به رفع آن کاستی هستیم و اگر سوءتفاهمی هم پیش آمده، پاسخگو خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: اگر استیضاح عملاً در دستور کار قرار بگیرد، وزیر آموزش و پرورش چه در صحن علنی مجلس و چه در جلسات دیگر در مجلس به سوالات پاسخ می‌دهد.

سخنگوی دولت با ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های چندماهه اخیر دولت، گفت: تا تاریخ 25 مهر به 12 هزارو 22 واحد تولیدی، مبلغ 8 هزارو 977 میلیارد تومان تسهیلات داده است. این واحدها یا بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند یا جزو واحدهایی بودند که با دریافت تسهیلات می‌توانند افزایش تولید داشته باشند. ما این گزارش را رضایتبخش می‌دانیم و روند ارائه تسهیلات به این واحدها به خوبی پیش می‌رود، هرچند در ابتدای کار این روند کند بود.

نوبخت در ادامه این گزارش، اظهار کرد: تا تاریخ 24 مهر، 24 هزارو 676 دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان مسافربری خارح شده و به همین تعداد خودرو جدید جایگزین شده است که البته قرار ما جایگزینی 90 هزار خودرو فرسوده بود که البته ما در این زمینه مشکلی نداریم بلکه بیشترین مشکل مربوط به صاحبان تاکسی است که باید در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نسبت اشتغال به جمعیت در سن کار به 34.7 درصد در بهار 95 رسیده است، گفت: این رقم در بهار 94، 33.9 درصد است. ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه هم تعداد شاغلان افزایش یافته و هم تعداد بیکاران که در پاسخ باید گفت: در بهار سال 95 بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر جویای شغل بودند که حدود 750 هزار نفر شغل پیدا کردند و مابقی به جمعیت بیکار اضافه شدند. بنابراین، هم به جمعیت شاغل افزود شده است و هم به جمعیت بیکار که البته ما آمار افزایش اشتغال را کافی نمی‌دانیم و باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: از شهریورماه تهیه بودجه 96 در سازمان برنامه و بودجه آغاز شده است و تا اواسط آبان‌ماه پیشنویس این لایحه به هیأت وزیران تقدیم می‌شود و سر موقع به مجلس ارسال می‌شود. ما بودجه‌ریزی را بر مبنای عملکرد انجام دادیم که اقدام جدیدی است.

وی با اشاره به روند تصویب برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق کلیات برنامه ششم را تأیید کردند و اکنون رسیدگی به جزئیات این برنامه آغاز شده است و تعامل خوبی بین دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد و پیشنهادات مطلوبی هم مطرح شده است. ما انتظار داریم با عقل جمعی نمایندگان برنامه ششم را به پیش ببریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت همانطور که آقای جنتی گفته است چند روزی صبر کنید این مسأله حل می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین درباره اجرای سیاست‌های کلی انتخابات توسط دولت، گفت: ما در حال بررسی این سیاست‌ها هستیم و هر آنچه که برای ایجاد دقیق سیاست‌ها لازم باشد لایحه آن را تهیه و تقدیم مجلس می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت چه اقدامی انجام می‌دهد تا همانطور که در سیاست‌های کلی انتخابات تأکید شده است از دخالت در انتخابات پرهیز کند، اظهار کرد: در این سیاست‌های کلی مطرح شده است که نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه نباید در انتخابات دخالت کنند که وصیت‌نامه امام (ره) هم به آن اشاره کرده است. امیدواریم همه عزیزان ما که مخاطب این سیاست‌ها و وصیت‌نامه امام (ره) هستند بر اساس آن و اطاعت از فرامین رهبری عمل کنند. شما هم هر جا دیدید دولت به این سیاست‌ها عمل نکرده تذکر بدهید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار