کد خبر: ۳۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد؛
وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش کشت گلخانه‌ای در کشور، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مدنظر قرار گیرد و مسئولان محلی حوزه کشاورزی به این مساله توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش مهر، محمود حجتی ظهر یکشنبه در خلال آئین آغاز اجرای عملیات مجتمع گلخانه ای زرندیه استان مرکزی گفت: طرح های کشت گلخانه ای مصداق و نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی ابراز داشت: با توجه به معضل خشکسالی در کشور، افزایش تولیدات گلخانه ای باید مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا جدی گرفته شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی پرچم دار اقتصاد مقاومتی است، گفت: تحقق کشاورزی درون زا، برون گرا، تولید محور و اشتغال زا ضرورت است و این نوع کشاورزی، تمام فاکتورهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.

حجتی با بیان اینکه زرندیه یکی از شهرستان های مستعد کشاورزی در استان مرکزی است، افزود: امروز مزیت های اقتصادی راهی به سوی پیشبرد اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم مسئولان محلی با عنایت به این مهم گام های موثری را در زمینه افزایش بهره وری اراضی کشاورزی بردارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مزیت های کشاورزی تنها به ادوات، خاک و آب محدود نمی شود، گفت: امروز نیروی کار نخبه و کشاورزان نمونه زرندیه یکی از ظرفیت ها و مزیت های کشاورزی هستند که با استفاده از تجارب آنها در کنار حمایت های دولتی و مراکز علمی می توان گام های خوبی در زمینه ارتقای کیفی کشاورزی برداشت.

حجتی همچنین بیان داشت: با توجه به خشکسالی  و فرسایش خاکی که امروز کشور به آن مبتلاست یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی ترویج کشت گلخانه ای در کشور است.

گفتنی است مجتمع گلخانه ای زرندیه با سرمایه گذاری ۱۰میلیارد تومانی بخش خصوصی در ۳۵هکتار برای ۴۳۰نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: