کد خبر: ۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
حضور مدیرعامل و مسئولان پست‌بانک‌ایران
دکتر فرحی مدیرعامل، دکتر صباغی عضو هیأت مدیره و جمعی از مدیران و مسئولان پست‌بانک‌ایران در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که سوم آبان‌ماه سال جاری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل تالار قندی درتهران برگزار شد شرکت کردند.
دکتر فرحی مدیرعامل، دکتر صباغی عضو هیأت مدیره و جمعی از مدیران و مسئولان پست‌بانک‌ایران در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که سوم آبان‌ماه سال جاری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل تالار قندی درتهران برگزار شد شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: دکتر بیک‌پور رئیس مرکز حراست و دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای این همایش به تشریح نقش و جایگاه فضای مجازی و قدرت فضای سایبری پرداخت و اظهارداشت: قدرت سایبری یک اهرم در راستای تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی است که دستیابی به این مهم مستلزم یکپارچگی و مشارکت ملی است.
مهندس جهرمی رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه این همایش به تشریح تأثیرگذاری پدافند غیرعامل در این وزارتخانه و مقاومت در برابر تهاجم‌های دشمنان پرداخت.
وی برنامه‌ریزی در زمینه پدافند غیرعامل را عاملی برای ایجاد ایستادگی در مقابل تهدیدهای داخلی و بین‌المللی دانست و گفت: شبکه ملی اطلاعات نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اختلال‌های شبکه ارتباطی کشور و حفظ پایداری ملی دارد.
جهرمی تأکید کرد: هدف اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات، کمک به پایداری ملی و حفظ اطلاعات و امنیت اطلاعاتی کشور است و به معنی محدودیت نیست. بلکه باید محتوای فاخر و با ارزشی تولید کرده تا سهم مناسبی در حوزه‌های بین‌المللی و داخل کشور داشته باشیم.
رئیس کمیه پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اولین قدم در حوزه مقاوم‌سازی اطلاعات، تلاش برای حفظ ستون فقرات ارتباطی کشور و حذف شایعات و کانال‌های اطلاع رسانی دشمن است.
وی بر نقش شبکه ملی اطلاعات و جلوگیری از اختلال‌‌های شبکه ‌های ارتباطی کشور جهت حفظ پایداری ملی تأکید و افزود: کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در سازمان‌های زیرمجموعه و اپراتورها قطعی‌های فرضی ایجاد می‌کند تا فرآیند بازسازی شبکه را ارزیابی کرده و شاخص های پایداری آن را به دست آورند.
جهرمی عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی کشور است و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی کامل و با حفظ ‌صیانت از حریم خانواده و کشور به فضای مجازی وارد شویم.
رئیس‌کمیه پدافند غیرعامل درپایان با اشاره به جلسه‌های ارزیابی این کمیته با اپراتورها و تولیدکنندگان در مقابل حملات و تهدیدات اظهارداشت: ارزیابی ها نشان می‌دهد که هنوز در برخی نقاط دچار کاستی‌هائی هستیم و شرکت زیرساخت با برنامه‌ریزی ارتقای شاخص‌ها را پیگیری می‌کند تا بتوانیم شبکه را به نقطه پایدارتر و مناسب‌تری برسانیم.
دکتر خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ادامه این مراسم درخصوص لزوم اهمیت فضای مجازی و تشریح نرم‌افزارهای ملی حوزه‌های امنیت ملی پرداخت و گفت: درحال حاضر این نرم‌افزارها در 20 هزار نسخه خانگی، 70هزار نسخه سازمانی و 200 هزار نسخه اندرویدی درحال استفاده است. 
وی بر لزوم ارائه آموزش‌‌های مربوط به پدافند غیرعامل و سایبری در حوزه‌های عمومی و تخصصی، حوزه‌های تخصصی مقدماتی و پیشرفته و حوزه‌های راهبردی تأکید نمود. 
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم در ادامه با اشاره به اینکه اساسیترین رویکرد برای مقابله با حملات سایبری تکوین و توسعه شبکه ملی اطلاعات است گفت: در واقع شبکه ملی‌ اطلاعات پدافندترین کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود چون پایداری و تداوم کارکرد را ارائه می دهد.
وی در ادامه افزود: ICT به عنوان محور ورودی به همه حوزه‌های کشور از قبیل پردازش، ارتباطات سرعت بالا، محاسبات در شاخه‌های مدیریت صنعتی، زیرساختی، رسانه و حوزه‌های جنگی محسوب می‌شود.
فضای‌سایبر در حوزه اقتصاد شامل؛ تبادل کالا، منابع مالی، دسترسی به اطلاعات مناسب، از بین بردن رانت‌ها و غیره است که نفوذ فضای سایبردر اقتصاد، آن‌را به سمت سایبری شدن برده است. ضمن اینکه در حوزه رسانه نیز نفوذ فضای سایبری باعث ایجاد رسانه‌های نوین شده که توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را به دنبال داشته است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل فضای سایبری را مهم‌‌تر از زیرساخت های حیاتی دانست و اظهارداشت: زیرساخت‌های سایبری می‌تواند به عنوان زیرساخت پایه، کنترل‌کننده تمام زیرساخت‌های حیاتی کشور باشد. 
وی با اشاره به انتظارات تجاری، بانکی و فرهنگی که بخش‌های مختلف از شبکه ملی اطلاعات دارند گفت: انتظارات پدافند غیرعامل از شبکه ملی اطلاعات، پایداری و تداوم کارکرد در زمان حملات و تهدیدات است. ضمن اینکه با انتقال هاستینگ‌ها و دیتاسنترها به داخل کشور، نتیجه کارها باید ارتقاء سرعت در داخل باشد و سرویس های داخلی باید با سرعت خوبی ارائه گردد. 
گفتنی است: امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز آپا دانشگاه‌های شیراز و فردوسی مشهد، امضاء تفاهم‌نامه آموزشی و ارتقاء مهارت‌های فنی بین کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، رونمائی از سند راهبردی فاوا بعنوان نسخه تکامل یافته ضدبدافزار بومی پادویش جهت بهره‌برداری در سطح ملی، رونمائی از تمبر همایش پدافند غیرعامل، تجلیل از طراحان نرم‌افزار امنیتی پادویش و پخش کلیپ‌های مناسبتی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: