کد خبر: ۳۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
وزیر جهاد طی نامه‌ای به وزیر صنعت اعلام کرد: به کسانی که سه کیلو پرتقال یا نارنگی صادر کنند، از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور ماه سال آینده اجازه واردات یک کیلوپرتقال یا نارنگی داده می‌شود.
یک منبع آگاه در گفتگو با مهر از ارسال این نامه خبر داد و با بیان اینکه امسال وضعیت تولید مرکبات بسیار مطلوب است و کشور مازاد تولید مرکبات دارد، اظهار داشت: به تازگی وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که به صادرکنندگانی که بتوانند در حال حاضر سه کیلوگرم پرتقال یا نارنگی را از کشور صادر کنند، سال آینده از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور ماه  اجازه واردات یک کیلوگرم پرتقال داده خواهد شد.

به گفته این مقام آگاه، این اقدام در راستای سیاست بازار در مقابل بازار انجام خواهد شد که پیش از این نیز واردات میوه موز به صادرات سیب درختی از کشور مشروط شده بود.

به گزارش مهر، پیش از این واردات میوه جز موز، انبه، نارگیل و آناناس به کشور ممنوع بود اما همواره شاهد قاچاق گسترده انواع میوه‌های خارجی به بازار بودیم که این مسئله باعث شده بود برخی کارشناسان پیشنهاد کنند دولت برای جلوگیری از ورود آفات قرنطینه‌ای به کشور، واردات میوه را آزاد کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: