کد خبر: ۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
نخستين کنفرانس ملي نوآوري در مديريت سيستم‌ها و فناوري اطلاعات با رويکرد هوشمندي کسب و کار در با حضور جمعي از مسئولان سازمان بورس و رئيس اداره داده كاوي و هوش تجاري بانك اقتصادنوين برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در اين کنفرانس پيام ياغلي رئيس اداره داده‌كاوي و هوش تجاري بانك اقتصادنوين، با اشاره به اهميت هوشمندي در صنعت بانكداري اظهار داشت: با وجود تفاوت‌هاي بازار پول و سرمايه، شباهت‌هايي نيز در ذات آنها وجود دارد، در حال حاضر همان طور كه در بازار سرمايه شاهد وجود دغدغه‌هايي هستيم در بازار پول نيز به سبب اين كه بانك‌ها براساس وظيفه ذاتي واسط وجوه بين سپرده‌گذاران و افرادي كه نياز به سرمايه دارند هستند دغدغه اين موضوع را دارند كه سرمايه‌ها را در اختيار چه مصرف كنندگاني قرار دهند.
ياغلي، ادامه داد: بانك‌ها در حال حاضر بايد بواسطه سيستم‌هاي هوشمند و هوشمندي در اعتبارسنجي منابع سپرده‌گذاران را در اختيار مصرف كنندگان قرار دهند. ضمن اينكه در جذب منابع در كشور نيز بايد اين هوشمندي را در قالب هوشمندي بازاريابي داشته باشند.
در اين مراسم حسن قاليباف اصل مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار تهران، با اشاره به اهميت توسعه فناوري اطلاعات ر حوزه بازار سرمايه اظهار داشت: خدماتي كه فناوري اطلاعات در حوزه بازار سرمايه انجام داده بر فعالان بازار سرمايه پوشيده نيست.
وي با بيان اين كه ثروت در بازار سرمايه براساس ديتاها حاصل مي‌شود يادآور شد: هم اكنون در حوزه بازار سرمايه بحث‌هايي به عنوان كارايي و شفافيت مطرح است، از اين رو در صورتي كه معاملات براساس ديتاها صورت بگيرد اين امر موجب مي‌شود كه بازار بورس به يك بازار منصفانه نزديك شود.
مديرعامل شركت بورس اوراق بهادار يادآور شد: در حال حاضر انصاف در بازارهاي مالي براساس كارايي اطلاعاتي است، به طوري كه كارايي تخصيص به آن مفهوم است كه سرمايه‌ها در بازار سرمايه در محل اصلي سرمايه‌گذاري شود.
ارايه مقالات و برگزاري کارگاه‌هاي تخصصي از ديگر برنامه‌هاي اين کنفرانس بود که در بخش نشست شفاهي مقالات موضوعاتي نظير رويکردهاي نوآورانه در سيستم‌هاي هوشمند مديريت و نوآوري در روش‌هاي مديريت هوشمند کسب و کار، سيستم‌هاي اطلاعاتي، نوآوري و تغييرات سازماني مطرح شد.
در بخش کارگاهي نيز نوآوري در تجارت الکترونيک ايران با تمرکز بر تجربيات و راهکارهاي کاربردي مايکروسافت BI و Oracle BI براي انواع کسب و کار، بلوغ فرآيندي بر علم، ارايه تجربيات بيمه ايران در حوزه هوشمندي کسب و کار، هم راستاسازي استراتژي کسب و کار و فناوري اطلاعات بر مبناي الگوي قابليت‌هاي کسب و کار از موضوعات محوري کارگاه‌هاي تخصصي بود که طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در قالب کنفرانس ملي نوآوري در مديريت سيستم‌ها و فناوري اطلاعات با رويکرد هوشمندي کسب و کار برگزار شد.
همچنين در اين کنفرانس ملي چهارچوبي براي بستر توسعه کاربردهاي سازماني با رويکرد معنايي، هوشمندي سلامت، معماري سازماني و رويکردهاي نوآورانه در مديريت فناوري اطلاعات ارايه شد.
بر اساس اين گزارش، نمايشگاه جانبي با محوريت نوآوري در مديريت سيستم‌ها و فناوري اطلاعات با رويکرد هوشمندي کسب و کار در حاشيه اين کنفرانس برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: