کد خبر: ۳۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
برگزاری کارگاه آموزشی
دوره آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در راستای اجرای دستورات بانک مرکزی ج. ا. ا و با حضور کلیه پرسنل استان های تهران و البرز به مدت سه روز توسط رحیمی سرپرست اداره مبارزه با پولشویی و معاملات مشکوک در محل ستاد مرکزی بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مطالب آموزشی این دوره از کلاس ها در دو بخش "آشنایی با کلیات و مفاهیم " و "فرایندهای اجرایی دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی" ارائه گردید.
آشنایی با مفهوم و محتوای مسئله پولشویی، آشنایی با نهاد FATF ، وظایف و تأثیر آن بر اجرای قوانین مبارزه با پولشویی در کشورها، ارائه مثال هایی مفهومی جهت آموزش بهتر مراحل سه گانه پولشویی، آشنایی با مفاهیم و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، معرفی نهادها و کنوانسیونهای مرتبط با مبارزه با پولشویی در این کارگاه سه روزه تشریح شد.
نحوه شناسایی مشتری و اهمیت آن به عنوان اصلی‌ترین پارامتر مؤثر در مبارزه با پولشویی، دستورالعمل چگونگی شناسایی مشتریان غیر ایرانی، شاخص های شناسایی نقل و انتقالات یا معاملات مشکوک برای مقاصد پولشویی از طریق بانک ها و غیره از دیگر موارد مطرح شده در کارگاه سه روزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک قرض الحسنه مهر ایران بود.
در آغاز این دوره آموزشی، توکلی مدیر امور استان ها، تلاش بیشتر شعب کشور در تکریم ارباب رجوع و جذب منابع جدید در راستای اهداف بانک را خواستار شد.
توکلی همچنین بر بهره برداری مناسب از کلاس های آموزشی، جدی گرفتن مسئله مبارزه با پولشویی و عدم هزینه بر بودن آموزش تاکید کرد.
در ادامه رحیمی سرپرست اداره مبارزه با پولشویی و معاملات مشکوک، به ارائه مباحث مربوط به حوزه مبارزه با پولشویی پرداخت.
وی پولشویی را جرم ثانویه دانست و بیان داشت: با وجودی که پولشویی جرمی سازمان یافته است اما ماهیت ثانویه این جرم، سبب شده اذهان عمومی جامعه نسبت به آن زیاد حساس نباشد.
رحیمی ادامه داد: سازمان یافته بودن این جرم، موجب دشواری تعقیب مجرمین می گردد. بطور مثال: دزد یا قاتلی که به صورت انفرادی عمل می کند با پیگیری های پلیسی و قضایی دستگیر می شود، ولی در جرم پولشویی مسئولین با سازمان های مجهزی روبرو هستند که سطوح مختلفی از افراد و واسطه ها را در بر می گیرد.
شایان ذکر است، در این دوره آموزشی که توسط اداره مبارزه با پولشویی و با همکاری واحد آموزش بانک برگزار گردید، مطالب جامعی در خصوص شناخت موضوع پولشویی و اهمیت مبارزه با آن ارائه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: