کد خبر: ۳۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
نخست وزیر دولت منطقه فنلاندر بلژیک:
نخست وزیر دولت منطقه فنلاندر بلژیک با بیان اینکه شرکت های بلژیکی شرکای مطمئنی برای شرکت های ایرانی هستند، گفت: ما با ایجاد دفتر تجاری بلژیک در ایران به دنبال توسعه همکاری های صنعتی و تجاری طولانی مدت با ایران هستیم.
گرت بورژوا روز یکشنبه در همایش تجاری ایران و بلژیک در محل هتل آزادی تهران افزود: حضور مدیران 140 شرکت بلژیکی در تهران نشان می دهد که شرکت های بلژیکی برای توسعه همکاری های صنعتی و تجاری با ایران اهمیت زیادی قایل هستند.
وی تاکید کرد: بلژیک دروازه ورود شرکت های ایرانی به قاره اروپا است و با لغو تحریم ها زمینه مناسبی برای توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور فراهم شده است.
نخست وزیر دولت منطقه فنلاندر بلژیک یادآور شد: شرکت های بلژیکی برای ورود شرکت های ایرانی به بازارهای جهانی از تجربه زیادی برخوردار هستند و دفاتر شرکت های بلژیکی در نقاط مختلف جهان هم اکنون به کارآفرینی و کسب و کار مشغول هستند.
بورژوا با اشاره به مشکلات تحریم های اقتصادی ایران افزود: تحریم ها مشکلات زیادی را بر اقتصاد ایران تحمیل کرد و امضای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) یک موفقیت بزرگ برای دیپلماسی جهانی بود که ایران با موفقیت توانست آن را نهایی کند.
این مقام ارشد دولت منطقه فنلاندر بلژیک تاکید کرد: با سفر این هیات تجاری به تهران اطمینان می دهیم شرکت های بلژیکی در بلند مدت شریک مناسبی برای شرکت های ایرانی خواهند بود و ما شرکای قابل اتکایی هستیم که با امضای تفاهم نامه های همکاری می توانیم مناسبات تجاری خود را با ایران بیش از پیش تقویت کنیم.
بورژوا افزود: هم اکنون کالاهای شرکت های بلژیکی در تمام بازارهای جهان وجود دارد و در فضای جدید کسب و کار بین ایران و بلژیک شاهد حضور بیشتر شرکت های ایرانی در بلژیک و اروپا خواهیم بود.
نخست وزیر دولت منطقه فنلاندر بلژیک از امضای همکاری های بندری بین بندر آنتورپ بلژیک با بندر شهید رجایی ایران خبرداد و گفت: این نشان می دهد روابط برخی از شرکت های بلژیکی با شرکت های ایرانی بسیار موفقیت آمیز بوده است.
هیات اقتصادی بلژیک 200 نفر از نمایندگان 140 شرکت را شامل می شود و این نخستین ماموریت اقتصادی این کشور با مشارکت همه گروه های زبانی در ایران پس از برجام محسوب می شود.
«ناتالی لافونتن» معاون وزیر اقتصاد و صنایع والونی، به همراه «پاسکال دلکومینت» معاون آژانس آوکس (Awex)، «بندیکت ویلدرز» رییس شرکت «سرمایه گذاری و صادرات بروکسل» و «گریت بورژوآ» وزیر منطقه فلامان بلژیک، در این هیات تجاری حضور دارند.
بر اساس گزارش روزنامه «لا لیبر» بلژیک، «دومینیک دولاتر» مدیر بخش آفریقا و خاورمیانه آژانس صادرات و سرمایه گذاری خارجی منطقه والونی «آوکس»، هدف این سفر را «بازیابی رسمی جایگاه بلژیک در ایران و بررسی فرصت های بازار ایران» عنوان کرده است.
وی افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت و قدرت صنعتی ایران، طرح های متعددی ممکن است به سرعت در این کشور به راه بیفتد؛ این طرح ها زمینه های بی شماری را از زراعت محصولات خوراکی تا بخش های تولیدی، معماری، فناوری، دارویی و البته صنعت گاز و پتروشیمی شامل می شود.
این روزنامه بلژیکی در گزارش خود اضافه کرده است: بلژیک باید برای غلبه بر رقیبانی چون فرانسه، آلمان یا ایتالیا ویژگی متمایزی داشته باشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: