کد خبر: ۳۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
رییس ایمیدرو اعلام کرد
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند.
دکتر مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بخش‌های مختلف ایمیدرو امروز - دوشنبه - از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بازدید کردند.

کرباسیان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گروه اقتصادی ایسنا شرکت کرد و ایسنا را رسانه‌ای خوش‌نام، حرفه‌ای و دارای پختگی در اطلاع‌رسانی عنوان کرد.

مدیرعامل ایمیدرو در این بازدید، ضمن بیان اینکه معادن از حوزه‌های جذاب سرمایه گذاری و همچنین تامین معاش کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سطح دنیا ۲۰۰۰ میلیارد دلار در بخش معادن، چرخش مالی وجود دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به نفت و گاز و ۲۵ درصد به دیگر بخش‌ها اعم از مواد فلزی و غیرفلزی برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: کشور ما از امتیازات ارزشمندی در بخش نفت و گاز و معادن برخوردار است و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار ذخیره معدنی شناخته شده تا میزان اکتشاف فعلی داریم و پانزدهمین کشور معدنی دنیا هستیم.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت اظهار کرد: ارزش کل طرح‌هایی که در برنامه افتتاح قرار دارند، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار و ارزش کل تعداد طرح های که آغاز می شوند بیش از ۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

کرباسیان ادامه داد: سهم بخش‌ها از راه‌اندازی کارخانه ها شامل آهن اسفنجی ۶۰۰ میلیون دلار با ظرفیت تولید چهار میلیون تن، گندله سنگ آهن ۵۹۰ میلیون دلار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و زیرساخت (جاده و تولید برق) ۲۲۱ میلیون دلار است.

معاون وزیر صنعتف معدن و تجارت گفت: سهم بخش‌ها از آغاز عملیات اجرایی نیز در زیرساخت ۴۵۰ میلیون دلار اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، تیتانیوم ۱۶۲ میلیون دلار، سرب و روی ۱.۵ میلیارد دلار و توسعه طلا زرشوران ۴۸ میلیون دلار است.

مشروح گفت‌وگوی ایسنا با کرباسیان در خصوص اتفاقات و تاثیرات پسابرجام در بخش معادن و صنایع معدنی، سهم معدن در دستیابی به اقتصاد مقاومتی کشور، جزئیات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، بدهی‌های معادن مختلف اعم از چادرملو و گل‌گهر در خصوص حق انتفاع و ... را طی روزهای آینده در خبرگزاری ایسنا می‌خوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار