کد خبر: ۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
در پانزدهمین دوره قهرمانان بیس جامپ جهان که در کشور مالزی برگزار شد ، سرهنگ بهزاد پاینده نماینده کشورمان از ارتفاع 300 متری برج کی ال تاور مالزی با نشان بانک حکمت ایرانیان به پرواز درآمد و افتخار آفرینی کرد .
در پانزدهمین دوره قهرمانان بیس جامپ جهان که در کشور مالزی برگزار شد ، سرهنگ بهزاد پاینده نماینده کشورمان از ارتفاع 300 متری برج کی ال تاور مالزی با نشان بانک حکمت ایرانیان به پرواز درآمد و افتخار آفرینی کرد . به همین مناسبت پس از بازگشت به میهن عزیزمان ایران ، طی مراسمی با حضور معاونان ، مدیران ، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک حکمت ایرانیان ، از سرهنگ بهزاد پاینده ، چترباز خوشنام ایرانی تقدیر و تشکر بعمل آمد .
به همین بهانه با ایشان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگوئید از چه سالی بطور حرفه ای  ورزش چتربازی را دنبال کردید؟
سرهنگ بهزاد پاینده هستم ، از سال 1369 بصورت حرفه ای ورزش چتربازی سقوط آزاد را شروع کردم و بنیانگذار پرش بیس جامپ در ایران و خاورمیانه هستم .
ورزش چتربازی در ایران  نسبت با سایر کشورهای جهان چه جایگاهی دارد ؟
با توجه به محدودیت تجهیزات پروازی اعم از هواپیما و بالگرد در ایران ، با توکل بر خدا و با نگرش به فعالیتهای خودجوش و انفرادی در ایران می توان گفت پیشرفت چشمگیری در سنوات گذشته در مقایسه با سایر کشورهای جهان  داشته ایم ولی نمی توانم صراحتا بگویم به کشورهای صاحب نام از نظر تخصصی نزدیک شده ایم و راه طولانی در پیش داریم . اما در کارهای ماجراجویانه در سنوات گذشته مطرح بوده ایم و جوایز بین المللی گویای این موارد  است .
در طی این سالها رکوردهای فراوانی را به نام خود ثبت کرده اید ، به تعدادی از مهمترین هایش اشاره کنید .
بهترین رکورد بنده بنیانگذاری پرش سقوط آزاد به روش بیس جامپ در ایران و خاورمیانه در سال  1385 ، پرشی از ارتفاع 270 متری برج میلاد در سه مرحله متوالی ،.پرش از ارتفاع 105 متری پل قطور شهرستان خوی ، پرش از چندین صخره از ارتفاع 76 متری تا 92 متری در شیراز  ، پرش از ارتفاع 80 متری پل لالی شهرستان مسجد سلیمان  ، پرش از بالگرد از ارتفاع 150 متری ، پرش با لباس بالدار از هواپیما ، حضور در 2 دوره المپیک و 3 دوره مسابقات جهانی در کشورهای ایتالیا ، هندوستان ، سوریه ، ترکیه ، امارات ، اندونزی ، حضور در بزرگترین تورنمنت بین المللی بیس جامپ از برج مخابراتی کوالالامپور  در کشور مالزی ، برای اولین بار و ثبت نام کشور ایران و اجرای 17 جلسه پرش روزانه و شبانه .
 حمایت بانک حکمت ایرانیان  از شما در مسابقات مالزی را چگونه ارزیابی می کنید و این حمایت در آینده ورزشی شما تا چه اندازه اثرگذار خواهد بود ؟
بنده همانطور که در شروع این تورنمنت اعلام کردم جا دارد بطور خالصانه از حمایت ها و پشتیبانی های دکتر عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان تشکر کنم که از من برای حضور در مسابقات جهانی مالزی حمایت و انگیزه  مضاعفی در من ایجاد کرد و من نیز با نشان بانک حکمت ایرانیان در پرشهای خود در این مسابقات سعی نمودم این محبت را جبران کنم . انشاء ا... بانک حکمت در آینده بتواند حمایت های بیشتری از این رشته ورزشی بکند و بتوانم با اقتدار بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنم تا پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را درعرصه های جهانی به احتزاز در آورم .
حرف آخر
بسیار خرسندم که بعنوان نماینده کشورم و با حمایت بانک حکمت ایرانیان در پانزدهمین دوره تورنمنت  بین المللی بیس جامپ حضور یافتم و امید آن دارم که با حمایت های بیشتر از ورزشکاران این رشته بتوانیم در سالهای آتی سهمیه بیشتری را در مسابقات جهانی برای ورزشکاران ایرانی بدست بیاوریم . یادآوری می کنم که باعث افتخار من است که بالغ بر 600 نفر را در دوره های سقوط آزاد  و تونل باد مربی گری کرده ام و انشاءا... جوانان ایرانی در این مسیر همواره موفق باشند .
نام:
ایمیل:
* نظر: