کد خبر: ۳۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
جلسه شورای اداری پست‌بانک‌ رؤسای شعب ناحیه جنوب کشور با رویکرد؛ بازاریابی،‌ تجهیز و تخصیص منابع و وصول مطالبات، هشتم آبان‌ماه سال‌جاری در شیراز برگزار شد.
جلسه شورای اداری پست‌بانک‌ رؤسای شعب ناحیه جنوب کشور با رویکرد؛ بازاریابی،‌ تجهیز و تخصیص منابع و وصول مطالبات، هشتم آبان‌ماه سال‌جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران امور، تعدادی از رؤسای ادارات ستادی، مدیران و کارشناسان بازاریابی و روابط عمومی و دفاترخدمات بانکی استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران: در ابتدای این جلسه احمد فرهمند مدیرشعب استان فارس هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد تعامل و هماهنگی واحدهای اجرائی و ستادی دانست و سپس دکتر فرحی به تشریح اهداف و مأموریت‌های بانک پرداخت.
احتشام فلاح‌فر عضو هیأت مدیره بانک در کارگاه آموزشی وصول و مطالبات و تخصیص منابع بر توجه ویژه بر حفظ مشتری و افتتاح حساب جاری تأکید کرد و گفت: این موضوع نقش مهمی در اعتبارسنجی مشتریان دارد و رؤسای شعب باید دقت زیادی داشته باشند.
وی با تأکید بر توجه به اعطاء تسهیلات، رؤیت مشتری، بازدید از محل کار و گردش عملیات مشتری، استعلام چک برگشتی، دقت در طرح‌های سرمایه‌گذاری و جدی گرفتن موضوع وصول مطالبات تصریح کرد: اعتبارسنجی سابقه کار مشتری است و در ارزیابی طرح‌ها و برنامه‌ها آنچه مورد توجه می‌باشد اعتبارسنجی است.
فلاح‌فر با تأکید بر رعایت شرایط و ضوابط کارت اعتباری و دقت در ترهین املاک تصریح کرد: پایه کار در وصول مطالبات مذاکره و تعامل با مشتری و شناخت وی می‌باشد که در این صورت خیلی از مطالبات را می‌شود وصول کرد.
وی در این کارگاه به سوالات مطرح شده توسط رؤسای شعب و کارشناسان پاسخ و دستورالعمل‌هائی جهت تسریع در امور جاری تصویب شد.
محمود شیردل مدیرامور شعب و توسعه بازار نیز گزارشی از عملکرد بانک منتهی به سی‌ام مهرماه سال جاری ارائه کرد و با تشریح نمودار رشد منابع بانک، نسبت درآمد و هزینه مدیریت شعب استان‌ها، رشد منابع بانک، ترکیب منابع شعب بانک منتهی به مهرماه و ترکیب منابع باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی پرداخت و رمز موفقیت را ثبات در پیگیری اهداف دانست.
وی در ادامه گزارشی از عملکرد مدیریت شعب استان‌های مذکور ارائه کرد. 
بهمنی مدیر امور فناوری اطلاعات نیز با ارائه گزارشی از وضعیت سیستم‌های نرم‌افزار و سامانه جدید گفت: امروزه کارکنان در سطح ستاد و شعب شناخت کافی از Core banking نسبت به گذشته دارند.
وی از ارائه برنامه‌های آموزشی جهت سامانه جدید بانک در آینده نزدیک با هماهنگی اداره‌کل آموزش برای کارکنان خبر داد.
محمدرضا حسنلو رئیس اداره کل امور شعب هم مهمترین و بزرگترین کار بانک در سال جاری را تجهیز و تخصیص منابع و ارائه بهتر خدمات در تمامی زمینه‌ها و یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها دانست.
مهندس صادقی از مدیران شرکت توسن نیز نحوه مشارکت پست‌بانک ایران و این شرکت و فعالیت‌های انجام شده را تبیین و در ادامه به تشریح دستاوردهای آتی سامانه یکپارجه بانکی پست‌بانک‌ایران ازجمله؛ یکپارچکی ستاد، شعب و باجه‌ها، بانک محوری، ایجاد ارزش افزوده، بانکداری شرکتی، ایجاد زیرساخت بانک هوشمند و زیرساخت خدمت‌گرا پرداخت و سپس هریک از مدیران شعب استان‌های ذکر شده در ادامه گزارشی از عملکرد شعب و باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی استان ارائه و به تشریح جایگاه و وظایف شعب ناظر، تجهیزمنابع و بازاریابی، باجه‌های نمایندگی پرداخته و سپس چهار تن از رؤسای شعب تجارب و موفقیت‌های خود تشریح کردند.
دکتر فرحی در اختتیامه این همایش نیز ضمن بررسی و ارزیابی مطالب و پیشنهادهای مطرح‌شده بر آموزش سیستم جامع بانکی (Core) و فراگیری این سیستم در بین تمامی کارکنان، پیگیری وصول مطالبات، تعیین تکلیف املاک تملیکی و نظارت و کنترل بر باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی تأکید کرد.
مدیرعامل تحقق اهداف و برنامه‌های بانک را منوط به انجام رسالت و وظیفه اصلی این بانک که همان کمک به افزایش رفاه مردم بویژه هموطنان در مناطق محروم و روستائی است دانست و گفت: این مهم به همت و تلاش همه ما بستگی دارد.
وی درپایان ضمن مطلوب دانستن این جلسه از همه برگزارکنندگان جلسه شورای اداری ناحیه جنوب از جمله؛ مدیریت شعب استان فارس، اداره‌کل روابط عمومی، بازاریابی و پشتیبانی تقدیر کرد. 
سیدحسین ابطحی رئیس اداره‌کل بازایابی و تجهیزمنابع و دبیر این شورا درپایان این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسه شورای اداری رؤسای شعب ناحیه جنوب کشور، ایجاد همدلی و وفاق در میان مسئولان ارشد بانک، مدیران ستادی و کارشناسان و رؤسا و کارکنان شعب را از مهمترین آثار این جلسه دانست و گفت: برگزاری اینگونه جلسه‌ها موجب انتقال دانش و تجربیات موفق بین کارکنان شعب و مدیران و دستیابی به راهکارهائی برای رفع مشکلات موجود می‌شود.
دبیر شورای اداری رؤسای شعب ناحیه جنوب کشور معرفی سامانه بنکو و آشنائی شعب با قابلیت‌های این سامانه برای بهره‌برداری در آینده نزدیک، انتقال تجربه و دانش واحدهای ستادی به واحدهای اجرائی طی برگزاری کارگاه‌های چهارگانه و ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات مابین اعضای کارگروه را از دیگر اهداف این جلسه برشمرد.
ابطحی درپایان با تقدیر از برگزاری اینگونه جلسات تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و ارزیابی این نشست درصورت مفید بودن نتایج این جلسه، نشست‌های دیگری نیز با حضور مدیریت شعب سایر استان‌ها در آینده برگزار خواهد شد.
همچنین در بخش پرسش و پاسخ نیز هریک از مدیران امور به سوالات مطرح شده توسط مدیران و رؤسای شعب پاسخ دادند و در پایان ذبیح‌اله فلاحی‌نیا رئیس شعبه خلیج فارس بندرعباس، لطف‌الله امین زاده رئیس شعبه گچساران، حمزه دهقان رئیس شعبه استهبان و یحیی غلامی‌پور رئیس شعبه گناوه به‌عنوان رؤسای شعب موفق ناحیه جنوب کشور و فریبا زادمحمد مسئول دفتر سرچهان بندرعباس، آسیه رنجبر مسئول باجه گله‌دار شهرستان لامرد، ابوذر شهبازی مسئول باجه طلحه استان هرمزگان و محمدباقر چراغی مسئول باجه کاکان استان کهگیلویه و بویر احمد به عنوان مسئولان باجه‌های نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است: برگزاری کارگاه‌های آموزشی منابع و بازاریابی، تخصیص منابع و اعتبارات، وصول مطالبات و بهداشت اعتباری، ساماندهی باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی با حضور مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره از دیگر برنامه‌های این جلسه بود که ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات بین اعضای کارگروه هریک از مدیران امور، رؤسای ادارات ستادی و مدیران شعب استان‌ها با بیان مطالب آموزشی به سؤالات مطرح شده رؤسای شعب و کارشناسان اعتباری و بازاریابی پاسخ دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: