کد خبر: ۳۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
پیروزبخت مطرح کرد
رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه در حوزه تجارت کالاهای حلال باید به صورت جدی وارد شویم گفت که سهم سالانه تجارت کشورهای اسلامی در حوزه حلال ۲۵۰۰ میلیارد دلار است.
نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در بین کشورهایی که پس از اجرای برجام گواهی استاندارد ایران را پذیرفته‌اند، حضور کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بسیار مهم است.

وی افزود: گواهینامه‌های استاندارد ایران در حوزه اوزان و مقیاس نیز در ۱۰۰ کشور با امضای تفاهم‌نامه بین‌المللی قابل پذیرش است.  

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با بیان اینکه در حوزه کدکس غذایی و محصولات کشاورزی رهبریت گروه خاور نزدیک را داریم، گفت: در حال حاضر مدیریت تدوین استانداردهای بین‌المللی غذایی و کشاورزی بین ۱۸ کشور در حوزه خاور نزدیک به عهده ایران است.  

وی اضافه کرد: در حوزه کشورهای اسلامی پس از برجام رهبریت کمیته ارزیابی انطباق موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی را به ایران سپردند.  

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بازرسی دوره‌ای آسانسورها مشمول استاندارد اجباری نیست گفت: در این خصوص آسیب‌شناسی انجام شده و مسوولان ادارات دولتی در حال پیگیری انجام بازرسی دوره‌ای آسانسورها هستند تا تائیدیه اداره استاندارد را دریافت کنند

پیروزبخت با بیان اینکه استان مرکزی پیشرو در صادرات کالاهای استاندارد در کشور است، گفت: ما باید در حوزه تجارت کالاهای حلال به صورت جدی وارد شویم.  سهم سالانه تجارت کشورهای اسلامی در حوزه حلال ۲۵۰۰ میلیارد دلار است که ایران هم باید سهمی در این تجارت داشته باشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار