کد خبر: ۳۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
رئیس بانک توسعه صادرات شعبه مشهد گفت: تسهیلات این بانک در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از ایرنا، آقای علی قربانی مقدم مبلغ تسهیلات مزبور را 2 هزار و 166 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این بانک خدمات بانکی گوناگون از جمله اعتبار اسنادی صادراتی و تسهیلات صادراتی ارائه می دهد.
وی اظهار کرد: رسالت اصلی بانک توسعه صادرات، حمایت از صادرکنندگان و تعاملات بانکی آنها در عرصه داخلی و بین المللی است.
وی با اشاره به توان و ظرفیت خراسان رضوی در بخش کشاورزی گفت: بیشترین میزان تسهیلات این بانک در این استان به صادرکنندگان این حوزه پرداخت شده که اغلب مربوط به صادرات زعفران بوده است.
قربانی مقدم با بیان اینکه این بانک یکی از طلایه داران بخش عملیات ارزی است افزود: بانک توسعه صادرات خراسان رضوی به رغم تحریم های وضع شده امسال 5 میلیون و 260 هزار دلار ارز به خارج از کشور ارسال کرده است.
وی اظهار کرد: این بانک همچنین در چهار سال اخیر بیش از 500 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت نموده که 68 میلیارد ریال آن طی نیمه نخست سال جاری بوده است.
وی گفت: بانک توسعه صادرات خراسان رضوی همچنین با پرداخت 27 میلیارد ریال تسهیلات در بخش میراث فرهنگی و گردشگری از محل تفاهم نامه بین دو سازمان، قدمی مثبت در رونق این صنعت برداشته است.
قربانی مقدم افزود: علاوه بر آن در حوزه حمل و نقل کلانشهر مشهد نیز گشایش اعتبار و تامین مالی 142میلیون یورویی خط دوم قطار شهری مشهد طی سالهای گذشته توسط این بانک انجام شده که بیش از 30 درصد اسناد کالاهای مرتبط به این گشایش ها وصول شده و کالاهای مربوطه از این اعتبارات اسنادی بعد از گذراندن مراحل گمرکی ترخیص شده اند.
وی اظهار کرد: به مناسبت 29 مهرماه روز ملی صادرات تمام مشتریانی که دارای بدهی معوق بوده اند تا پایان آذر ماه امسال می توانند با پرداخت تسهیلات از جریمه دیرکرد معاف شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: