کد خبر: ۳۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
معاون وزیر نفت:
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر استفاده کامل از ظرفیت مجتمع های پتروشیمی ها گفت: نیمی از ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی ماهشهر بدون استفاده مانده است.
مرضیه شاهدایی روز سه شنبه در نشست مشترک مدیران ارشد صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر، افزود: دولت زیرساخت های احداث منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده و لازم است در زمینه سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی گام برداشته شود. 
وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن بیش از پیش زمینه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در این بخش، اظهارکرد: مناطق ویژه و زیرساخت‌ های موجود را دولت ایجاد کرده و در ماهشهر نیز ظرفیت‌ های خوبی در بخش صنعت پتروشیمی وجود دارد که تنها از نیمی از ظرفیت موجود استفاده می ‌شود. 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه از نیمی از ظرفیت یوتیلیتی مجتمع پتروشیمی فجر 1 و 2 در ماهشهر بهره ‌گیری می‌شود، ادامه داد:رشد و توسعه‌ ای که طی چند سال گذشته در ماهشهر و بندر امام صورت گرفته بسیار قابل توجه بوده و باید افزایش پیدا کند. 
شاهدایی گفت: به دلیل برخی بی برنامگی ها، توسعه ناهمگن در این منطقه ایجاد شده و توسعه شهرها متناسب با توسعه پتروشیمی‌ ها نبوده که لازم است این وضعیت تغییر کند. 
استاندار خوزستان و معاون وزیر نفت در سفر به منطقه ویژه پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر از مجتمع های پتروشیمی فجر و مارون دیدن کردند.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با توجه به اهداف قانونگذار از ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سال 1376 تاسیس و در مساحتی حدود هزار و 700 هکتار شروع به فعالیت کرد که پس از الحاق محدوده جدید شامل پتروشیمی های بندر امام، فارابی، رازی، زمین های سایت 5، بلوار پتروشیمی و مجتمع خدمات رفاهی به منطقه ویژه مساحت منطقه به بیش از دو هزار و 600هکتار افزایش یافت . 
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نخستین منطقه ویژه تخصصی ایران است که در چارچوب مقررات آئین نامه اجرایی بند 'د' تبصره 25 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ماهشهر تاسیس شد. 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: