کد خبر: ۳۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا نشست دو روزه خود در واشنگتن، مقر این نهاد را آغاز کردند. این آخرین اجلاس بانک مرکزی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.
به گزارش یورونیوز، در این نشست وضعیت اقتصادی کشور و شاخص هایی از جمله تورم، نرخ بیکاری و حجم اشتغالزایی بررسی می شود.پیش بینی می شود در پایان این اجلاس در سیاست های پولی بانک مرکزی تغییری ایجاد نشود. اما زمینه تغییر در صورت مناسب بودن شرایط برای نشست ماه دسامبر مهیا شود.نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده می تواند برروی سیاست های پولی بانک مرکزی این کشور تاثیر مستقیم داشته باشد. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه پیشتر از جانت یلن، رییس بانک مرکزی به خاطر عدم تغییر در نرخ بهره این نهاد انتقاد کرده بود. عدم اطمینان در بازارهای بورس که به دلیل انتظار درباره نتیجه انتخابات است باعث عقب نشینی سرمایه گذاران شده است که ممکن است از دید سیاستگذاران فدرال رزرو افزایش نرخ بهره بانکی را بدون تغییر بگذارد.

پس از اینکه آمار صنعتی نشان داد که موجودی ذخایر نفتی آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است، قیمت نفت در معاملات دیروز برای چهارمین روز متوالی سقوط کرد. به گزارش رویترز، موسسه نفت آمریکا اعلام کرد: ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 28 اکتبر 9.3 میلیون بشکه افزایش داشته که بیش از 9 برابر میزان افزایش مورد انتظار تحلیلگران نظرسنجی رویترز بوده است. قیمت‌ها در روزهای اخیر و در پی کمرنگ شدن امیدها برای حصول توافق در خصوص کاهش تولید سقوط کرده است.

با توجه به اینکه بازارها در انتظار نتیجه نشست فدرال‌رزرو هستند تا سرنخ‌هایی از زمان افزایش احتمالی نرخ بهره به دست آورند، طلا نیز در معاملات دیروز در نزدیکی بالاترین سطح یک ماه اخیر خود معامله شد. در پی نشانه‌هایی از نزدیک‌تر شدن دونالد ترامپ به هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌ها، دیروز، بازارهای سهام آسیایی سقوط کرده و دلار نیز حالت تدافعی به خود گرفت.شاخص MSCI آسیا-پاسیفیک خارج از ژاپن با افتی 0.5 درصدی مواجه شد.انتظار می‌رود فدرال‌رزرو نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، اما می‌تواند شرایط را برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر مهیا کند.در میان افزایش تولید و استخدام، فعالیت کارخانه‌های آمریکا در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی افزایش یافت؛ موضوعی که نشان می‌دهد بخش تولید ممکن است در سه‌ماه چهارم رشد خوبی داشته باشد.

مدل پیش‌بینی GDP فدرال‌رزرو آتلانتا در روز سه‌شنبه نشان داد که اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه چهارم احتمالا رشدی 2.3 درصدی را به ثبت خواهد رساند و هزینه‌های مصرف‌کننده و سرمایه‌گذاری کلی در این کشور کمتر خواهد شد.در آسیا، بانک مرکزی ژاپن با وجود به تعویق انداختن مجدد زمان رسیدن به هدف تورمی، از اعمال محرک‌های پولی بیشتر سرباز زده و سیاست‌های پولی خود را تغییر نداده است.بر اساس این گزارش، دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.28 درصدی در روز سه‌شنبه به 945.26 تن رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار