کد خبر: ۳۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی هم اکنون ٦٥ میلیون تن است و این مقدار تا چند سال آینده سه برابر می شود.
مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، امروز (چهارشنبه، ١٢ آبان ماه) در نشست تخصصی «آموزش صنعت پتروشیمی» که در محل وزارت نفت برگزار شد، افزود: ظرفیت کنونی این صنعت، ٦٥ میلیون تن است که این مقدار تا چند سال آینده سه برابر می‌شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ظرفیت نصب شده پتروشیمی ٢,٥ تا سه برابر افزایش می‌یابد.
وی در ادامه با اشاره به ارائه اساسنامه جدید این شرکت اظهار امیدواری کرد این اساسنامه تصویب شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در معرفی صنعت پتروشیمی با اشاره به قدمت بیش از ٥٠ ساله این صنعت گفت: صنعت پتروشیمی از صنایع پایین دستی است که محصولات خروجی پالایشگاهی نفت و گاز به عنوان خوراک مصرف می کند.
وی عنوان کرد: محصولات صنعت پتروشیمی شامل مواد پایه، میانی و نهایی است و محصولاتی که قابل استفاده در صنایع پایین دستی بوده، در زمره محصولات نهایی هستند.
شاهدایی با بیان این که امروزه با پیشرفت فنآوری، صدها محصول شیمیایی در صنعت پتروشیمی تولید می‌شود که ایران همه آن را در شرایط کنونی تولید نمی‌کند، افزود: هر میزان از مواد پایه به سمت محصولات نهایی حرکت کنیم، ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.
وی، صنعت پتروشیمی را مصداق اقتصاد مقاومتی خواند و در این زمینه به ارزش افزوده حاصله از تولید محصولات پتروشیمی اشاره کرد.
شاهدایی افزود: با رشد جمعیت و بازار مصرف داخل، نیازمان به صنعت پتروشیمی افزایش یافته است.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار امیدواری کرد: با بهبود روابط بین‌المللی، دریافت دانش فنی و ورود سرمایه گذاران، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در سطح کشور افزایش یابد.
وی گفت: با توسعه فازهای پارس جنوبی با برداشت از این میدان و فعال شدن فازهای آن در برنامه کلان کشور برنامه ریزی استفاده حداکثری از میعانات گازی و گازهای غنی در دستور کار قرار گرفت و قطب‌های مختلف پتروشیمی ایجاد شد.
به گفته وی، با تکمیل ٢٢ فاز پارس جنوبی و تامین خوراک، طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی تمهید شده است.
شاهدایی افزود: در این راستا با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را دنبال می‌کنیم.
منبع: شانا
نام:
ایمیل:
* نظر: