کد خبر: ۳۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت که یک هیات ایرانی به ژاپن سفر کرده است تا قدم نهائی را برای ساخت نیروگاه زباله سوز از سوی یک شرکت ژاپنی در شهرستان آمل بردارد.
علی نبیان شامگاه سه شنبه در نشست بررسی روند اجرای سد مخزنی هراز در آمل، هدف سفر هیات ایرانی را بررسی وضعیت کارخانه های زباله سوز ساخته شده در شرکت ' جی ای اس ' ژاپن اعلام کرد.
وی توضیح داد: یک تیم متخصص از شرکت ژاپنی جی ای اس پیش از این با توافق وزارت کشور برای ایجاد نیروگاه های زباله سوز در شهرهای ایران به کشورمان سفر کردند و در استان مازندران، شهرستان آمل را مستعدتر از دیگر مناطق استان تشخیص دادند.
نبیان افزود: مسئولان این شرکت مجوزهای مربوطه را از کشور ژاپن برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه زباله سوز در ایران و بویژه آمل اخذ کردند و در پی آن هیات ایرانی هم اکنون به ژاپن سفر کرده است.
اولین هیات شرکت جی ای اس ژاپن اواخر سال 93 برای بررسی ساخت نیروگاه زباله سوز به ایران سفر کرد و دومین هیات هم مرداد ماه سال 94 با سفر به شهرستان آمل، برای سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه زباله سوز در این شهرستان ابراز تمایل کرد.
شورای اسلامی شهر آمل نیز در پی سفر هیات ژاپنی برای تامین زمین مورد نیاز ساخت نیروگاه اعلام آمادگی کرد و زمینی را هم برای این منظور پیشنهاد داد. 
معاون امور عمرانی استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه بخشی از مسیر ساخت سد هراز در محدوده دپوی کنونی زباله شهرداری آمل قرار می گیرد، خواستار هماهنگی تمامی دستگاهها و مسئولان شهرستان و استان برای شتاب بخشی به ساخت نیروگاه زباله سوز شد.
نبیان گفت: هرچند جا به جایی محل فعلی دپوی زباله شهرداری آمل اکنون جدی تر از گذشته در حال پیگیری است و جای نگرانی در رابطه با مشکلات زیست محیطی وجود ندارد، ولی ساخت نیروگاه مشکل زباله را ریشه ای حل می کند.
وی در عین حال خواستار همکاری دستگاههای ذیربط استانی در صدور مجوز مکان جدید دپوی زباله شهرستان آمل شد و افزود: اکنون شهرداری آمل یک مکان دیگری را برای دپوی زباله شناسایی و اعلام کرد و باید با کسب مجوز لازم حمل زباله به آن منطقه انجام شده و محل دپوی زباله مشکلش حل شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: