کد خبر: ۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
یک مقام مسئول:
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار می گوید، راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از کشورهای همسایه و مشترک المنافع شوروی سابق (CIS - سی آی اس) به بازار سرمایه ایران باز است.
«یاسر فلاح» امروز (چهارشنبه) در سومین روز از هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2016) افزود: در پنج سال گذشته ارتباطات خوبی بین سازمان بورس با بورس های منطقه ای از جمله عمان، ترکیه و پاکستان ایجاد شده است. 
وی با اشاره به مشابهت بورس های ایران و استانبول از نظر ظرفیت گفت: این ارتباطات تاکنون در برخی موارد به امضای تفاهم نامه ها و بازدید کارشناسان دو طرف از امکانات و توانمندی های یکدیگر انجامیده است. 
فلاح افزود: بورس ایران با دارا بودن نسبت 27 درصد سرمایه به تولید ناخالص داخلی، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و سایر کشورها می توانند از این قابلیت و توانمندی استفاده کنند. 
وی افزود: راه برای ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه از کشورهای همسایه و CIS به بازار سرمایه ایران باز است و راهکارهای لازم به این منظور پیش بینی شده است که در آینده نزدیک اجرایی می شود. 
پیش تر «حسین فهیمی» مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به اجرای پروژه های معینی برای جذب سرمایه گذار خارجی اشاره کرده و گفته بود، تسهیل دسترسی به بازار و توسعه شبکه در سطح داخل و عرصه بین الملل از جمله اقدام هایی بود که برای جذب سرمایه گذار خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام گرفت و منجر به افزایش دو برابری تعداد و حجم معاملات سرمایه گذاران خارجی شده است. 
کشورهای عضو سی آی اس (کشورهای مستقل همسود) شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی هستند. ترکمنستان عضو ناظر است. 
معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارایه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهمترین اهداف برگزاری Kish Invex 2016 است. 
جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارایه جدیدترین الگوهای تامین مالی برای طرح های سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری، از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد است. 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: