کد خبر: ۳۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
اداره اطلاعات انرژی آمریکا:
در حالی که کشورهای عضو اوپک در تلاشند تا مازاد عرضه موجود در بازار را کاهش دهند، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت.
به نقل از بلومبرگ، در حالی که کشورهای عضو اوپک در تلاش اند تا مازاد عرضه موجود در بازار را کاهش دهند، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت.
آدام سیمینسکی، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مصاحبه ای در ریاض گفت، تولید نفت آمریکا امسال 800 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. بر اساس آمارها، این اولین کاهش تولید نفت آمریکا از سال 2008 تاکنون خواهد بود. وی گفته، تلاش های اوپک برای رسیدن به توافقی در زمینه محدود کردن تولید هنوز« تا حد زیادی روی هواست.»
سیمینسکی افزود: «احساس آمریکا همواره این بوده که بازارها با برقراری توازن بین عرضه و تقاضا بهتر عمل می کنند تا فعالیت های سازمان یافته... احتمالا نقشی برای اوپک وجود دارد، اما من فکر می کنم در نهایت این بازارها هستند که نقش اصلی را در برقراری توازن مجدد بین عرضه و تقاضا ایفا می کنند.»
رئیس اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا افزود، تولید کنندگان نفت شیل در مواجهه با افت قیمت ها، «سرسختی» قابل توجهی در زمینه تداوم تولید از خود نشان داده اند. قیمت 50 تا 60 دلار احتمالا موجب افزایش تولید آنها خواهد شد.
اوپک در ماه سپتامبر در الجزایر توافق کرد که تولید نفت خود را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز محدود کند. اما کشورهای ایران، عراق، لیبی و نیجریه به دنبال مستثنی شدن از این توافق هستند. محمد بارکیندو، دیرکل اوپک گفته، همه 14 عضو اوپک و دیگر تولید کنندگان نظیر روسیه متعهد به نهایی کردن این توافق هستند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: