کد خبر: ۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
همايش سراسری مديران بانك قرض الحسنه مهر ايران با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در مشهد مقدس برگزارشد.
به گزارش اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مدیرعامل، محسن پدرام رییس هیات مدیره، محمد تقی صمدی و تیمور غفاری اعضای هیات مدیره، مدیران امور، روسای ادارات مرکزی و مدیران شعب اســتان های بانک قرض الحســنه مهر ایران در این سمینار سراسری شرکت نمودند.
این همایش با هدف استفاده بهتر از فرصت باقيمانده تا پايان سال جاري و با تاکید بر سه محور جذب منابع پایدار قرض الحسنه، تخصیص بهینه مصارف به منظور توانمندسازی آحاد جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به پیگیری و کاهش مطالبات بانک برگزار گردید.
لزوم مديريت صحيح منابع و مصارف در سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل »، تاکید به اجرای سیاست های اعتباری سال 95، مدیریت ریسک و كنترل معوقات و همچنین راهكارهاي افزايش سطح خدمات متنوع به مشتریان در این گردهمایی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
مرتضی اکبری مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نامگذاری امسال به عنوان « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، بیان داشت: خدمت به اقشار ضعیف و توانمندسازی نیازمندان جامعه، توجه ویژه به مقوله ازدواج جوانان با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، التزام به پیاده سازی بانکداری اسلامی، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت از اشتغالزایی، کارآفرینی و حمایت از نیروی کار از تاکیدات و توجهات اصلی بانک می باشد که اهتمام به آن باید در دستورکار همگان قرار گیرد.
وی افزود: ارائه الگویی جامع و کامل از بانکداری اسلامی در عرصه پولی و مالی کشور به منظور اجرا و تحقق مسئولیت های اجتماعی از جمله فلسفه وجودی این بانک است، لذا ضرورت رعایت اصول و اخلاق اسلامي باعث مي شود كه در تخصیص بهینه منابع به مصارف توجه نموده و از برخي پتانسیل های موجود استفاده هاي مطلوب تری صورت پذيرد.
اکبری ادامه داد: با توجه به بازنگری سیاست های اعتباری امسال، برنامه های خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی تدوین شده است که باید با رعایت ضوابط و مقررات بانکی و توجه ویژه به خلاقیت و نوآوری در تنوع محصولات خدماتی به حفظ و گسترش دستاوردهای بانک تداوم بخشیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تاکید بر ضرورت مسئوليت پذيري و اهتمام بيشتر همه مديران، روساي شعب و كاركنان بانك براي افزايش سطح خدمات به مشتریان تصریح کرد: در این بانک ابزارهای مختلف ارائه خدمات به گونه ای طراحی و پیاده‌سازی شده است که مشتریان می توانند با استفاده از آنها بسیاری از نیازهای بانکی خود را برطرف نمایند اما لازم است تا با گسترش سطح و تنوع محصولات بیشتر، در حفظ برند بانک کوشا باشیم.
در ادامه این سمینار، محسن پدرام رییس هیات مدیره بانک ضمن تاکید بر ضرورت تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهارداشت: چنانچه همه مسئولین در عرصه های مختلف، فرامین رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند میتوان به اهداف مدنظر برای مقاوم سازی اقتصاد کشور نائل آمد.
وی ضمن تقدیر از افزایش چشمگیر منابع قرض الحسنه بانک در 6 ماهه ابتدای سال 95 نسبت به انتهای سال 94 افزود: فرصت های ویژه ای پیش روی بانک قرض الحسنه مهر ایران وجود دارد که باید با برنامه ریزی صحیح  به صورت بهینه از این موقعیت ها استفاده کنیم و راه  هایی را پیش گیریم تا در پایان سال صورت های مالی بانک خواسته های تمامی ذینفعان را تامین نماید.
پدرام با اشاره به عادلانه تر شدن پرداخت بهره وری نیروهای صف و ستاد، منابع انسانی را یکی از سرمایه های ارزشمند بانک قرض الحسنه مهر ایران دانست و تصریح کرد: مجموعه نیروی انسانی این بانک را افرادی پرتلاش، ارزشی و متعهد تشکیل داده اند و همین امر موفقیت روز افزون بانک را موجب می شود.
سپس سلیمان توکلی مدیر امور استان‌ها، گزارشی از عملکرد 6 ماهه و روند رو به رشد بانک ارائه نمود. وی ضمن پیشنهاد اجرای طرح کاهش مطالبات شعب، بهینه سازی نسبت مصارف به منابع قرض الحسنه و کاهش شعب منفی را خواستار شد.
توکلی در پایان بر تقویت تعامل همکاران بر اساس اصول مشتری مداری و گسترش اقدامات بازاریابی به منظور جذب منابع پایدار قرض الحسنه تاکید کرد.
همچنین اکبر ترکیان رییس اداره حسابداری و بودجه، گزارش 6 ماهه فعالیت های مالی بانک را در دو قسمت ترازنامه کلی و  عملکرد استانی بیان داشت.
وی اخذ کارمزد عملیاتی را پاشنه آشیل بانک عنوان کرد و برای گسترش زمینه فعالیت های کارمزدی به منظور تامین و پوشش کلی هزینه های پیش رو، ابراز امیدواری نمود.
توزیع صحیح دستگاه های POS، رعایت بودجه ابلاغی و صرفه جویی در هزینه ها از دیگر موارد مطرح شده توسط ترکیان در  همایش سراسری مديران و مسئولین بود.
در ادامه همايش سراسری مديران بانك قرض الحسنه مهر ايران، پانل منابع انسانی و بررسی مشکلات شعب به ریاست غفاری عضو هیات مدیره و دبیری توکلی مدیر امور استان ها و پانل بازاریابی، تجهیز، تخصیص و وصول مطالبات به ریاست صمدی عضو هیات مدیره و دبیری نور محمدی رییس اداره حقوقی و وصول مطالبات با حضور کلیه مدیران برگزار شد.
علیرضا اقدامی رییس اداره سازمان و برنامه ریزی به تشریح پانل های تخصصی در این سمینار پرداخت.
در بعد از ظهر این همایش پیرهادی مدیر امور فن آوری اطلاعات با اجرای پاورپینت، گزارشی در خصوص تغییر نگرش مشتریان به خدمات الکترونیک و پرداخت های غیر حضوری ارائه نمود.
سپس از سرود جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران با صدای حماسی و زیبای سالار عقیلی، آهنگ و تنظیم بابک زرین و ترانه حمیدرضا صمدی رونمایی شد.
در ادامه بر اساس شاخص های جذب منابع و کاهش مطالبات، استان های برتر بانک قرض الحسنه مهر ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.
در این همایش، شعبه مستقل مرکزی و استان های گلستان، آذربایجان شرقی، فارس، قزوین و همدان در جذب منابع و استان های خوزستان، البرز، ایلام و گیلان در کاهش مطالبات رتبه برتر را به خود اختصاص دادند که با اهدای لوح سپاس و هدایا توسط مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره از آنان تقدیر شد.
سپس تیمور غفاری عضو هیات مدیره با اشاره به پتانسیل های این بانک به عنوان اهرمی توانمند در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت: توانمندسازی نیازمندان و گره گشایی از افراد جامعه هدف و ماموریت اصلی بانک می باشد و اهتمام به تامین مایحتاج ضروری و رفع مشکلات مالی مردم، منجر به موفقیت و توفیق روز افزون مجموعه خواهد شد.
وی دقت و نظارت بر جانمایی، افتتاح و گسترش شعب را خواستار شد تا مکان های متناسب با صرفه و صلاح بانک و دسترسی آسان برای مشتریان جایگزین شعب کم کارآمد گردد.
محمد تقی صمدی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز ضمن بررسی و تحلیل صورتهای مالی، بر رعایت نسبت مصارف به منابع در استان‌ها و کنترل مطلوب میزان هزینه های بانک در نیمه دوم سال تاکید نمود.
وی در خصوص برنامه های راهبردی بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه های مالی گفت: افزایش شفافیت در فعالیت ها، یکپارچه سازی سیستم ها و توسعه انضباط مالی از جمله برنامه های راهبردی بانک است که به عنوان اولویت اصلی آن باید سرلوحه امور باشد.
صمدی در پایان از زحمات همکاران اداره حسابداری و بودجه که برای چهارمین سال متوالی نسبت به تهیه صورت های مالی بدون هیچ گونه بند حسابرسی موفق به برگزاری مجمع شدند، تقدیر و تشکر کرد.
در اختتامیه همايش سراسری مديران، اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از زحمات و تلاش های سیامک دولتی مدیرعامل سابق و همچنین رییس و اعضای هیات مدیره که در سال گذشته با اقدامات موثر و مطلوب خود نقش بسزایی در رشد و تعالی بانک ایفا نمودند، قدردانی کرد.
وی بار دیگر از محتوا و تنظیم سرود جدید سازمان که با ایجاد حس غرور در پرسنل، پیام اهتمام در انجام ماموریت اصلی بانک را منتقل می کند تقدیر نمود.
اکبری همچنین از اقدامات و فعالیت های مدیران شعب استان های برتر و همکاران بانک قرض الحسنه مهر ایران به خاطر تلاش برای نائل شدن به اهداف مورد نظر در 6 ماهه اول سال تشکر کرد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تاکید بر تشکیل کمیته رفاهی برای رسیدگی به امور پرسنل اظهارداشت: عمده وظیفه کمیته رفاهی، هدفمند کردن پرداخت ها بر اساس عملکرد پرسنل می باشد.
وی درخصوص تکریم و احترام به ارباب رجوع و مشتریان بیان داشت: با توجه به مسئولیت های اجتماعی این بانک، رعایت اصول مشتری مداری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
اکبری در رابطه با افتتاح شعب و جذب نیروی انسانی تصریح کرد: تعداد کارکنان بانک باید نسبت به توسعه شعب و افزایش حجم کار و مراجعین صورت پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: